دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1399 - 10:11
آنا بررسی می‌کند؛

ریسک بزرگ مدیران پرسپولیس روی پرونده برانکو/ اضطراب محرومیت پیرامون سرخ‌پوشان

مدیران باشگاه پرسپولیس ترجیح دادند تا روی پرونده برانکو ایوانکوویچ ریسک بزرگی کنند و این ریسک می‌تواند عواقب تلخی به همراه داشته باشد.
کد خبر : 506247
157086612.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفته تا روی پرونده برانکو ایوانکوویچ ریسک کند. با وجود اینکه فیفا در نامه خود به سرخ‌پوشان اعلام کرده تا 6 آگوست (16 مرداد) باید مطالبات معوقه سرمربی کروات پیشین این باشگاه پرداخت شود؛ اما مدیران سرخ‌پوش کمتر از نیمی از دیون برانکو را به حساب او واریز کردند که با توجه به مراودات بین‌المللی بانکی هنوز این پول هم وارد حساب این مربی فوتبال نشده است.


باشگاه پرسپولیس بر این باور است که با پرداخت بخشی از مطالبات برانکو، فیفا در رأی جدید خود مهلت 30 تا 45 روزه دیگری به این باشگاه می‌دهد تا الباقی دیون سرمربی کروات پرداخت شود. اتفاقی که مشابه آن برای باشگاه‌های شهر خودرو و ماشین‌سازی رخ داد؛ اما رسیدگی به پرونده‌ها با توجه به محتوای آن‌ها در کمیته انضباطی فیفا متفاوت است. ضمن اینکه پرسپولیس سابقه خوبی در فیفا ندارد و ممکن است این باشگاه با هر رأیی محکوم شود. 


در اینکه فیفا برای باشگاه پرسپولیس جریمه در نظر می‌گیرد، کوچک‌ترین تردیدی وجود ندارد؛ اما این احتمال وجود دارد که مهلت 30 تا 45 روزه به سرخ‌پوشان داده شود و البته این موضوع نیز بسیار محتمل است که جریمه لحاظ شود و فرصتی به باشگاه داده نشود و حتی مهلتی تعیین شود که در صورت پرداخت نشدن الباقی مطالبات جرائم جدیدی نیز برای پرسپولیس صادر می‌شود.


به رغم توضیحات ارائه شده مدیران باشگاه پرسپولیس ترجیح دادند تا در اضطراب خطر محرومیت باقی بمانند و به فعالیت خود ادامه دهند؛ اما تمامی مطالبات برانکو را پیش از 6 آگوست پرداخت نکنند. آن هم در شرایطی که امکان تهیه تمام دیون برانکو وجود داشت و باشگاه نیز نهایتاً این پول را باید به مربی کروات بدهد اما به جای آنکه با پرداخت بدهی خیال کادر فنی، بازیکنان و هواداران آسوده شود، ترجیح داده شد تا روی پرونده برانکو ریسک شود و دست فیفا باز باشد تا هر طور تشخیص می‌دهد با باشگاه پرسپولیس برخورد کند.


در صورتی که هر گونه حکم قطعی اعم از کسر امتیاز یا بسته شدن پنجره‌های نقل و انتقالاتی از سوی فیفا صادر شود بدون تردید مدیران فعلی باشگاه پرسپولیس مرتکب ریسکی شدند که عواقب بسیار تلخی برای سرخ‌پوشان به همراه خواهد داشت و این موضوع برای تیمی که چهار سال متوالی قهرمان لیگ برتر شده، خوشایند نیست. 


نکته قابل توجه اینکه مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس نیز این روزها در بازداشت بسر می‌برد و معاونان اجرایی این باشگاه مشغول رسیدگی به پرونده برانکو هستند. مسئله‌ای که بیشتر هواداران این تیم را در خصوص پرونده اشاره شده نگران می‌کند.


موضوع دیگر اینکه رایزنی‌های صورت‌گرفته میان مسئولان باشگاه پرسپولیس با برانکو و تخفیف یا زمان گرفتن از او بی‌نتیجه مانده و او تحت هیچ شرایطی دیگر حاضر نیست با مدیران فعلی باشگاه پرسپولیس به نوعی راه بیاید.


انتهای پیام/4048/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته