دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس کنفدراسیون صادرات اتاق ایران: قوانین جذب سرمایه‌گذاری خارجی سریع‌تر اصلاح شود

رئیس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران بر لزوم تجدید نظر سریع در قوانین جذب سرمایه‌گذاری خارجی تاکید کرد.
کد خبر : 50607

محمد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با اشاره به اینکه وظیفه کنفدراسیون صادرات اتاق ایران پیشنهاد دادن و همچنین بیان مشکلات است، عنوان کرد: ما فرصت‌های پیش رو را به مسئولان تاثیرگذار اعلام می‌کنیم، اما بسترسازی تحقق آن به عهده مجریان خواهد بود.


وی با بیان اینکه اگر شرایط فراهم شود، قطعاً کنفدراسیون به عنوان یک بازوی مشورتی می‌تواند در کنار مجریان باشد، افزود: نکته مهمی که در پساتحریم باید در نظر داشته باشیم، توجه به جذب سرمایه‌گذاری خارجی است.


لاهوتی با تاکید بر اینکه امروز کشور نیازمند ورود سرمایه‌های خارجی است، اظهار کرد: اکنون شاهد آن هستیم که کشورهای مختلف اعم از کشورهای قوی و متوسط و حتی ضعیف برای سرمایه‌گذاری به سوی کشور ما هجوم آورده‌اند.


وی با اشاره به اینکه باید حضور سرمایه‌گذاران خارجی‌ را در بازارهای ایران مغتنم شمرد، عنوان کرد: باید هرچه سریعتر در قوانین جذب سرمایه‌گذاری خارجی تجدید نظر کنیم و نکاتی که می‌تواند سرمایه‌گذار خارجی را فراری دهد، برطرف کنیم.


رئیس کنفدراسیون صادرات اتاق ایران ضمن تاکید بر اینکه باید با سیاست‌های درست شرایط سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کنیم، گفت: اگر ما از این فرصت به نفع اقتصاد ملی استفاده نکنیم، امتیاز مهمی را از دست خواهیم داد.


لاهوتی اظهار کرد: برای اینکه در چند سال آینده تاسف نخوریم و فرصت‌سوزی نکرده باشیم، باید اکنون سرمایه‌های خارجی را جذب کنیم.


وی گفت: سرمایه‌گذاران خارجی امروز مشتاقانه در بازارهای ما حضور دارند و اگر ما از این فرصت به درستی استفاده نکنیم، به تهدیدی برای صنعت ما بدل خواهند شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته