دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گرامیداشت علامه آیت‌الله سید محمدحسین طباطبایی در واحد بین المللی جلفا/ تجلیل از ۲۳ منتخب قرآنی

مراسم گرامیداشت علامه آیت الله سیدمحمد حسین طباطبایی با حضور امام جمعه و فرماندار و سایر مسئولین لشکری و کشوری و طلاب و علمای شاخص شهرستان جلفا و همچنین اساتید و دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی جلفا در سالن آمفی تئا‌تر این واحد دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر : 50580

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در راستای شناخت بیشتر ابعاد شخصیت فردی، علمی و معنوی و اجتماعی علامه سید محمد حسین طباطبایی مراسم گرامیداشت این عالم فقید فرزانه، بزرگ مرد تاریخ آذربایجان به همت معاونت آموزشی و دانشجویی و فرهنگی و روابط عمومی واحد بین المللی جلفا و با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از علاقه‌مندان به علامه طباطبایی در سالن آمفی تئا‌تر این واحد دانشگاهی برگزار شد.


دکتر محمد حسین صادقی رئیس واحد جلفا با توجه به شخصیت بی‌نظیر استاد در تبحر به علوم و فنون و خصوصا فقه، اصول، اخلاق، فلسفه، ریاضی و آگاهی ایشان به دانش‌های اسلامی گفت: دانشگاهیان باید با الگو قرار دادن خصوصیات تدریس علامه و رمز موفقیت وی را که همانا توسل به اهل بیت (ع) بود سرلوحه خود قرار دهند.


امام جمعه جلفا نیز با قدردانی و تحسین سرپرست واحد بین المللی جلفا و دست اندرکاران این همایش، برگزاری این مراسم را در شهر مرزی جلفا کار بزرگ قلمداد کرده و گفت: خوشبختانه استان ما از شخصیت‌های علمی و دینی بزرگ زیادی برخوردار است. متاسفانه در شناخت این بزرگان به نسل جدید موفق نبوده‌ایم، بنابراین مجموعه دانشگاهی واحد بین المللی جلفا قدم بزرگی در این راستا برداشته‌اند.


حجت الاسلام علی انتظاری با توجه به بزرگان دینی که از استان زرخیز آذربایجان قد علم کرده اند، افزود: بزرگانی چون علامه امینی علامه طباطبایی، علامه جعفری و علامه میرزاعلی اکبر تبریزی زنوزی و ده‌ها علامه دیگر که استان ما را به قول بزرگان علامه خانه کرده ولی متاسفانه گفتمان در باب شناخت این بزرگان بسیار کم است.


رئیس حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی با توجه به مقام معنوی این بزرگان و بویژه علامه طباطبایی ادامه داد: شناخت آن‌ها از خداوند و ائمه و رسول اکرم منحصر بفرد می‌باشد و ما از درک این شناخت عاجزیم.


وی با انتقاد از اینکه با وجود علمای بزرگ دینی و علمی بویژه در حوزه علوم انسانی هنوز هم در مباحث علمی از جمله حوزه روان‌شناسی در دانشگاه‌ها به علوم حاصله از دانشمندان خارجی استناد می‌کنیم، گفت: بنابر تاکید مقام معظم رهبری بایستی نسبت به بهره گیری از علم علما و دانشمندان اسلامی همت بیشتری داشته باشیم.


امام جمعه جلفا به تشریح درجات علمی و معنوی و یژگی‌های منحصر به فرد علامه سید محمد حسین طباطبایی پرداخت و بر شناخت بیشتر ابعاد شخصیتی وی تاکید کرد.


در ادامه این مراسم از ۲۳ نفر از منتخبان قرآنی واحد بین المللی جلفا با اهدای لوح و هدایای تجلیل بعمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته