دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1399 - 11:08
دکتر ولایتی:

امیدواریم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بتواند جایگزین «خواجه نظام‌الملک طوسی» باشد/ دانشگاه آزاد می‌تواند کارهای اساسی در کشور و دنیا انجام دهد

رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دکتر طهرانچی انصافاً مدیریت خستگی‌ناپذیری را اعمال می‌کند و خداوند به ایشان توفیق بیشتری را عنایت کند.
کد خبر : 505644
_MID0392.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی درباره ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دکتر طهرانچی انصافاً مدیریت خستگی‌ناپذیری را اعمال می‌کنند و خداوند به ایشان توفیق بیشتری را عنایت کند و ان‌شاءالله بتواند جایگزین خواجه نظام‌الملک طوسی باشد، البته امیدواریم عمر دکتر طهرانچی طولانی‌تر از نظام‌الملک باشد.
وی افزود: در میان تحصیلکرده‌هایمان کم نداریم آدم‌هایی که اگر به آن‌ها میدان داده شود، کارِ کارستان می‌کنند و نمونه‌ آن آقای دکتر طهرانچی است که اگر برای او مجال باشد، مثل هرکس دیگری که صاحب ظرفیت و مؤمن به اسلام و ایران است، می‌تواند کار کند‌ و مثال‌زدنی شود.
رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی یک رفع تکلیف نیست، گفت: تأسیس دانشگاه یک کار زمین مانده است. دانشگاه آزاد اسلامی یکی از پدیده‌های منحصربه‌فردی است که در دنیا تشکیل شده و مشابه آن را جای دیگری در دنیا نداریم.


دکتر ولایتی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت‌هایی که دارد، قطعاً می‌تواند کارهای اساسی در کشور، منطقه و دنیا انجام دهد. اگر ایرادی نسبت به گذشته دانشگاه آزاد اسلامی می‌گیریم، خوبی هم می‌گوییم. گفت «عیب مِی جمله بگفتی، هنرش نیز بگو» عده‌ای زحمت کشیدند و از امکانات خیلی پایین و تقریباً نزدیک به صفر فضای خوبی را فراهم کردند، این جنبه مثبت‌شان بود؛ اما جهت‌گیری در برخی موارد مناسب نبود و لذا ظرفیت‌ها هدر می‌رفت؛ ما باید از هدر رفتن این ظرفیت‌ها جلوگیری کنیم و قدر کارهایی که دیگران کردند را بدانیم و خودمان سعی کنیم اشکالاتی که به دیگران می‌گیریم، نداشته باشیم.


وی خاطرنشان کرد: واقعاً برای رضای خدا مانند مرحوم خواجه نظام‌الملک طوسی کار کنیم، او  ۱۱ دانشگاه بی‌نظیر در تاریخ علم تأسیس کرد. نظامیه‌هایی که مرحوم خواجه نظام‌الملک درست کرد در تاریخ علم بی‌نظیر بود. نه در یونان، نه در رم، نه در اسکندریه، نه در جندی‌شاپور، هیچ کجای دیگری چنین مجموعه‌های آموزش عالی وجود نداشت که جامع باشد و سعدی به آن افتخار کند.


رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی یادآور دانشگاه‌های جندی‌شاپور و ربع رشیدی و نظامیه‌های بغداد، موصل، نیشابور، الأزهر مصر و مدینة‌الزهراء آندلس باشد؛ ان‌شاءالله با همت بزرگان این دانشگاه و اساتید، ریاست آقای دکتر طهرانچی و با کسب رهنمود از مقام معظم رهبری که امیدواریم این چیزی که ایشان مدّ نظرشان است در مورد آموزش عالی در دانشگاه آزاد اسلامی محقق شود، کارها جلو برود. ظرفیت‌ خوبی در این دانشگاه وجود دارد و ان‌شاءالله، اگر نیت‌مان را خالص کنیم و برای رضایت خدا کار کنیم، خداوند هم کمک خواهد کرد.
انتهای پیام/۴۱۱۸/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته