دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1399 - 13:08
دکتر ولایتی:

جناب پمپئو فرمایش دیگری ندارید؟/ کسی حق ندارد ایاصوفیه را به موزه تبدیل کند+ویدئو

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در گفتگویی تلویزیونی به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا در زمینه تبدیل شدن موزه ایاصوفیه به مسجد واکنش نشان داد.
کد خبر : 505531
image_600_402.jpeg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مایک پمپئو چندی پیش در واکنشی مداخله‌جویانه به تصمیم دولت ترکیه برای تبدیل کاربری ایاصوفیه از موزه به مسجد، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ما از مقام‌های ترکیه می‌خواهیم به حفظ میراث تصوف (مسجد ایاصوفیه) به‌عنوان یک موزه و تعهد در زمینه احترام به میراث فرهنگی و تاریخ غنی که جمهوری ترکیه را شکل داده است، ادامه دهند و اعلام کنند این مکان به روی همه باز خواهد ماند.


دکتر علی‌اکبر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه وزیر امور خارجه آمریکا در زمینه تبدیل کاربری ایاصوفیه به مسجد، در برنامه تلویزیونی «ایران» که از شبکه دوم صداوسیمای جمهوری اسلامی پخش شد، به طعنه گفت: حالا خوب است (مقام‌های ترکیه) به پمپئو بگویند؛ بسیار خوب، چشم! امرتان اطاعت می‌شود، فرمایش دیگری ندارید؟!


وی افزود: شما هرچه مسجد در اندلس بود به کلیسا تبدیل کردید. زانوی اجداد شما در قبةالصخره تا زانو در خون مسلمانان بود و هرچه توانستید مسلمانان اندلس را کشتید و هیچ مسجدی برپا نبود مگر اینکه به کلیسا تغییر دادید.


ولایتی گفت: حالا مکانی که حدود 500 سال سابقه دارد و مسجد بوده، کسی حق ندارد آن را به موزه تبدیل کند؛ مسجد مسجد است تا روز قیامت.


انتهای پیام/4106/4033/پ


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
احمد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
۰
شما چطور فهمیدید قبه الصخره همان هیکل سلیمان است؟
هلدینگ شایسته