دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فیلم‌های فستیوال «تورنتو» اعلام شد/ رقابت دو فیلمساز زن ایرانی در جشنواره

چهل و پنجمین دوره جشنواره تورنتو شب گذشته اسامی فیلم‌های امسال را اعلام کرد که نام دو فیلم از فرنوش صمدی و منیژه حکمت در این بین دیده می‌شود.
کد خبر : 505106
Untitled.png

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از ورایتی، فیلمسازان زن با آثار پذیرفته شده نیمی از ترکیب حاضرین در دوره جدید برگزاری «جشنواره فیلم تورنتو» را به خود اختصاص داند. این نمایانگر جشن سالانه فیلم‌ها و حرکتی به سمت دستیابی در موازنه جنسیتی در برابری فیلمسازان در این رویداد است.


کامرون بیلی Cameron Bailey مدیر هنری جشنواره تورنتو TIFF اعلام کرد؛ «ما به جایی رسیده‌ایم که امروز سینمای دنیا این واقعیت را می‌داند که صدای زنان برای مدتی طولانی کمتر موجودیت داشته است. بنابراین اکنون زمانی است که ما می‌توانیم بیشتر این فیلم‌ها را به معرض نمایش بگذاریم».


شب گذشته جشنواره اسامی فیلم‌های حاضر در دوره چهل و پنجم را اعلام کرد که نام فیلم‌های جدیدی همچون «سایه در ابر» ساخته روزنا لیانگ، «دشمنان ملت» به کارگردانی سونیا کنبک، «سرزمین آواره‌ها» به کارگردانی کلویی ژائو، «یک پسر مناسب» اثری از میرا نیر، «یک شب در میامی» ساخته رجینا کینگ و ... دیده می‌شود.


از ایران نیز فرنوش صمدی با «خط فرضی» و عنوان خارجی 180Degree Rule و منیژه حکمت با فیلم «بندر بند» Bandar Band  در جشنواره تورنتو حضور دارند.


تورنتو اکنون در 45 سالگی برگزاری خود است و معمولا به عنوان شروع فصل جوایز سینمایی فعالیت می‌کند. همچنین به دلیل شیوع ویرس کرونا، نسخه امسال تفاوت چشمگیری خواهد داشت و ترکیبی از اتفاقات فیزیکی و نمایش‌های مجازی خواهد بود.


همانطور که قبلاً گفته شده بود نسخه فیلمبرداری Spike Lee از نمایش دیوید بایرن با نمایش برادوی «American Utopia» جشنواره امسال را افتتاح می‌کند.


چهل و پنجمین دوره چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو طی روزهای 10 تا 19سپتامبر برگزار می‌شود.


انتهای پیام /4143/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته