دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همراه با بزرگداشتی برای آهنگساز شهیر سینما؛

جشنواره رم به صورت فیزیکی برگزار می‌شود/ رونمایی از پرتره «فرانچسکو توتی»

مدیر جشنواره سینمایی رم اعلام کرد که او و تیم برگزاری جشنواره می‌خواهند با حداقل اختلال، دوره جدید فستیوال سینمایی رم را به مرحله اجرا بگذارند.
کد خبر : 502384
1328615_francescototti_360113.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از اسکرین‌دیلی، جشنواره فیلم رم درحال برنامه‌ریزی است تا این رویداد را به شکل فیزیکی برگزار کند. براین اساس جشنواره هدف را بر برگزاری فیزیکی گذاشته و قرار است ضمن اکران فیلم‌هایی از جشنواره کن، ادای احترامی به انیو ماریکونه نیز داشته باشد.


همچنین در این رویداد فیلمی درباره فرانچسکو توتی، فوق ستاره فوتبال ایتالیا به نمایش گذاشته شود.


آنتونیو موندا، مدیر جشنواره روز جمعه (17 ژوئیه) گفت: مدیر جشنواره کن، تیری فرماکس در این رویداد با منتخب‌های کن همراه ما خواهد بود و در مورد تحولات جشنواره‌ها صحبت و رایزنی خواهند داشت.


این امیدواری وجود دارد در جشنواره که قرار است از 15 تا 25 اکتبر برگزار شود، فیلمسازان مستعد شرکت کنند اما همچنان مشخص نیست با توجه به افزایش همه‌گیری کرونا در آمریکا آیا چهره‌هایی از ایالات متحده قادر به حضور در جشنواره رم هستند یا خیر؟


موندا همچنین خبر از رونمایی دو فیلم داد؛ فیلم زندگینامه‌ای دیوید بویی با عنوان «غبار ستاره» و فیلم مستند «اسم من فرانچسکو توتی است» درباره توتی بازیکن مشهور فوتبال ایتالیا و وفاداری مادام‎العمر او به باشگاه آ.اس. رم


موندا روز جمعه در متنی روشن كرد كه او و تیمش می‌خواهند با حداقل اختلال، دوره پانزدهم جشنواره رم را به مرحله اجرا بگذارند.


در دوره‌های قبلی جشنواره رم؛ چهره‌هایی همچون کیت بلانشت، مارتین اسکورسیزی، مریل استریپ، خاویر دولان، دیوید لینچ و تام هنکس حضور داشته‌اند. موندا درباره عدم اطمینان نسبت به حضور چهره‌هایی از آمریکا در این رویداد گفت: یكی از بزرگترین كارگردانان آمریكایی فقط به من پاسخ داد كه اگر كرونا اجازه دهد به رم خواهد آمد.


این جشنواره یک برنامه احتمالی را چینش کرده که شامل نمایش‌های دیجیتالی، ویدئوکنفرانس‌ها به جای کلاس‌های مستر و پروتکل‌های فرش قرمز از راه دور در سالن Renzo Piano خواهد بود.


این خبر در حالی منتشر شده است که سطح Covid-19 در ایتالیا پس از اوج گرفتن در ماه مارس کاهش یافته است.


این جشنواره همچنین در حال برنامه‌ریزی برای ادای احترام به موریکونه، آهنگساز شهیر و ساکن رم است که هفته گذشته درگذشت. همچنین در این دوره بزرگداشتی برای کارگردان هندی Satyajit Ray و مروری بر 15 فیلم او خواهد شد.


انتهای پیام /4143/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته