دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1399 - 15:40
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد؛

لزوم گسترش رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قشم

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بر گسترش رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم تأکید کرد.
کد خبر : 505044
IMG_0367.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قشم، منصور آرامی در جلسه‌ای با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم اظهار کرد: گسترش رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی و کسب امتیاز بومی برای رشته‌های دانشکده پزشکی این واحد دانشگاهی لازم و ضروری است.


وی افزود: همه تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا با همکاری دیگر نمایندگان و مدیران استانی و جزیره قشم، جذب دانشجویان بومی در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی که قرار است به‌زودی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم راه‌اندازی شود به مرحله عملیاتی برسد که این مطالبه به حق مردم جزیره محقق شود تا جامعه بومی قشم در آینده از ظرفیت‌های دانش‌آموختگان بخش بهداشت و درمان جزیره برای رفع نیازهای خود بهره‌مند شوند.


نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پایش رشته و جذب آنها توسط واحد قشم یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند آینده بخش اقتصادی و توریسم را در جزیره رونق دهد؛ بنابراین با توجه به ظرفیت موجود، دانشگاه آزاد اسلامی قشم باید در همه جوامع اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و گردشگری به‌گونه‌ای تأثیرگذار باشد که همه مشاغل به دنبال کسب راهکارهای علمی نسبت به فعالیت‌های خود از آن باشند.


آرامی با اشاره به تأثیرگذاری دانشگاه آزاد اسلامی در استان هرمزگان در بخش‌های اقتصاد، فرهنگ و به‌ویژه آموزش بعد از انقلاب اسلامی عنوان کرد: اکنون زمان آن است که دانشگاه‌ها با آموزش‌های هدفمند با تأثیر و رشد در جامعه فرهنگی و دانشگاهی به بخش‌های مختلف اقتصادی و رشد و جهش تولید که از منویات رهبر معظم انقلاب نیز است نگاه دقیق‌تری داشته باشد.


پذیرش دانشجوی بومی جزء حقوق شهروندان قشم است


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم نیز با اشاره به اینکه دانشکده پزشکی قشم در سال‌های اخیر دستاوردها و افتخارات بسیار زیادی در کشور برای استان هرمزگان کسب کرده، گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در سال‌های اخیر تبدیل به مطالبه استان هرمزگان و مردم قشم شده، افزایش رشته‌های دانشکده پزشکی و نگاه ویژه به مسئله بومی گزینی در استان بوده است.


مهدی دسینه ادامه داد: سال‌های گذشته دانشکده پزشکی قشم تعداد زیادی فارغ‌التحصیل با امتیازات بسیار شایسته در آزمون‌ها و امتحانات کشوری وارد چرخه بهداشت و درمان کشور کرده؛ اما استان هرمزگان و جزیره قشم از دانش پزشکی کسب‌شده توسط آنان بهره بسیار ناچیزی برده، همین امر باعث شده تا همه مدیران شاغل و نمایندگان  استان در مجلس شورای اسلامی پذیرش دانشجوی بومی را جزء حقوق شهروندان قشم تلقی می‌کند.


وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم با داشتن بیش از 40 رشته در مقاطع پایه، 77 رشته در مقاطع تحصیلات تکمیلی اعم از دکتری تخصصی، کارشناسی ارشد و رشته دکتری حرفه‌ای پزشکی عمومی جزء شاخص‌ترین واحدهای استان و حتی منطقه است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم مطرح کرد: با امکاناتی که در بخش آزمایشگاهی در این واحد دانشگاهی فراهم آمده ظرفیت لازم برای جذب رشته‌هایی کارآمد، مناسب و مورد نیاز منطقه در حوزه‌های پزشکی و پیراپزشکی، نفت و همه رشته‌های مرتبط با اقتصاد دریا محور، اکوتوریسم دریا صنایع‌دستی و گردشگری موجود است.


به گزارش آنا، در پایان هیئت حاضر در این جلسه از آزمایشگاه‌های آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی و پزشکی دانشگاه آزاد اسالمی واحد قشم بازدید کردند.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته