دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1398 - 07:55
باقری به آنا خبر داد:

گسترش رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان اعلام کرد که سال جاری بیشتر توان خود را در گسترش کیفی و کمی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی به‌کار خواهیم بست.
کد خبر : 368928
13950421  (5).JPG

مهدی باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در بندرعباس با یادآوری رسالت خطیر دانشگاه در کشور و لزوم مشارکت و حرکت جدی دانشگاهیان در تحقق شعار سال گفت: با مدیریت راهبردی، سیاست‌های سازنده و حمایت‌های مدیریت جدید در دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بندرعباس در سال 97 توانست با تلاش‌های صادقانه و به‌کارگیری تجارب ارزنده نیروی انسانی مجرب خود به افتخارات قابل توجهی در حوزه‌های مختلف دست یابد.


وی با تشریح عملکرد حوزه پژوهش و فناوری این دانشگاه در استان هرمزگان اظهار کرد: کسب رتبه برتر پژوهشی در کشور، چاپ بیش از 10 جلد کتاب و ده‌ها مقاله متعدد علمی و پژوهشی توسط اعضای هیئت علمی،کسب رتبه برتر در تولید محصولات علمی و پژوهشی جشنواره و نمایشگاه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در تهران، ثبت چند شرکت دانش‌بنیان جدید و تولید چند محصول جدید علمی و پژوهشی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد و فناور در کنار سایر محصولات عرضه‌شده به بازار و انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان به عنوان برگزارکننده اختتامیه جشنواره پژوهشی سازمان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی در هرمزگان از مهم‌ترین اقدامات صورت‌گرفته این حوزه در سال گذشته است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس مشارکت و افتخارآفرینی دانشگاهیان در حوزه فرهنگی و ورزشی را از نقاط قوت این مجموعه نام برد و گفت: از مهم‌ترین دستاوردهای این حوزه می‌توان کسب سه مقام برتر فرهنگی توسط کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در بیست و سومین دوره جشنواره سراسری هنر و ادبیات دینی قرآن و عترت کشور،کسب رتبه برتر و معرفی سه نفر از استادان و کارکنان این دانشگاه به‌عنوان فعالان نماز در استان و کسب عنوان‌های برتر علمی و ورزشی در المپیادهای استانی، منطقه‌ای و کشور را نام برد.


باقری اقدامات دانشگاه آزاد استان هرمزگان در راستای درآمدهای غیرشهریه‌ای را گامی محکم برای تقویت بنیه اقتصادی دانشگاه دانست و گفت: پیگیری و آغاز ساخت چند پروژه مهم پژوهشی، علمی و تجاری از جمله گلخانه علمی و پژوهشی رودان، تکمیل مزرعه آموزشی خرمای پیارم حاجی‌آباد، آغاز ساخت پروژه آموزشی و تجاری مروارید و دریافت مجوز ساخت مجتمع پزشکان و مجتمع فرهیختگان بندرعباس از مهم‌ترین اقدامات سال 97 است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان کسب رتبه برتر مالی در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور را از دیگر اقدامات این واحد دانشگاهی در سال گذشته دانست و اظهار کرد: کسب این رتبه نشان از حرکت دانشگاه در چارچوب مقررات، رعایت بخشنامه‌ها، نظارت دقیق و صرفه‌جویی در هزینه‌های سالانه در واحدها و مراکز دانشگاهی است.


باقری عنوان کرد: پایش و نیازسنجی مطالبات علمی، افزایش رشته‌های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با توجه به ظرفیت هر شهرستان و تکمیل کادر هیئت علمی مجرب با استفاده از ظرفیت آنها در حوزه‌های تخصصی مربوط از دیگر کارهایی است که در یک سال اخیر تحقق یافته است.


وی گفت: پیگیری و دریافت مجوز برای انتخاب معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در راستای افزایش رشته‌های زیرمجموعه پزشکی و پیراپزشکی با توجه به نیاز هر منطقه همراه با توسعه کمی و کیفی از دیگر اقدامات این مجموعه است.


این مسئول با بیان کسب رتبه برتر ستاد اسکان نوروزی در سال 97 افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با پذیرش بیش از 4 هزار میهمان دانشگاه آزاد اسلامی از سراسر کشور و ارائه خدمات رفاهی مناسب جزء برترین واحدها در سال گذشته قرار گرفت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های دیده‌شده این دانشگاه در سال ۹۸ اظهار کرد: سال جاری همگام و همراه با سیاست‌های کلی دانشگاه آزاد اسلامی حرکت رو به رشد خود را آغاز می‌کنیم و مصمم هستیم در حوزه پژوهشی و مرکز رشد با سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید محصولات جدید، سمت و سوی دانشگاه را به سمت کسب درآمدهای غیرشهریه از دستاوردهای پژوهشی سوق دهیم.


باقری گفت: در حوزه آموزش و تحصیلات تکمیلی نیز مطالعاتی انجام شده است و تعدادی از رشته‌های مورد نیاز را اضافه کرده‌ایم و برآنیم تا با افزایش رشته‌ها و جذب هیئت علمی لازم حرکت‌های خوبی را آغاز کنیم که در این بین با انتصاب معاون علوم پزشکی در استان هرمزگان، بیشتر توان خود را در گسترش رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی چه از نظر کیفی و چه کمی به‌کار خواهیم بست.


وی واگذاری سلف‌سرویس دانشگاه به بخش خصوصی در راستای بالابردن کیفیت و رضایت‌مندی دانشجویان، پیگیری اخذ اسناد اراضی و املاک در راستای حفظ اموال دانشگاه و ایمن و استانداردسازی امکانات و تجهیزات واحدهای دانشگاهی را از دیگر برنامه‌های تعیین شده در سال 98 نام برد.


این مسئول از توجه بیشتر به رفاه و معیشت پرسنل و اعضای هیئت علمی در سال 98 خبر داد و گفت: برگزاری جلسات مشورتی، پیگیری تعاونی مسکن کارکنان، پرداخت وام‌های داخلی و همچنین برگزاری اردوهای تفریحی و سیاحتی با هدف ایجاد شور و نشاط بین دانشگاهیان از دیگر برنامه‌ها است.


باقری توجه به دانشجویان و مشارکت‌ دادن آنان در برگزاری برنامه‌های مختلف این دانشگاه را از دیگر سیاست‌های دانشگاه آزاد هرمزگان نام برد و اظهار کرد: جوانگرایی و میدان‌ دادن به قشر جوان در راستای تقویت روحیه جهادی، اعتماد به‌ نفس آنها  و همچنین قرارگرفتن در مسیر کسب و کار در دستور کار این مجموعه است.


انتهای پیام/4103/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته