دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1399 - 10:41
آنا گزارش می‌دهد؛

چالش انتخابی پیش‌رو فدراسیون کشتی/اتحادیه جهانی و تصمیم به برگزاری مسابقات جهانی؟!

اتحادیه جهانی کشتی چند روز دیگر در مورد برگزاری مسابقات جهانی تصمیم‌گیری می‌کند و در صورت بذگزاری رقابت‌ها چالش فدراسیون انتخاب کشتی‌گیران است.
کد خبر : 504989
کشتی آزاد.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، کشتی این روزها شرایط پیچیده‌ای دارد؛ اتحادیه جهانی کشتی به دلیل همه‌گیر شدن ویروس منحوس کرونا ابتدا تمامی رقابت‌های این رشته ورزشی را تا ۱۰ تیرماه و بعد از آن تا ۱۰ شهریورماه تعطیل کرد. اما قرار است تا چند روز دیگر اتحادیه جهانی کشتی تشکیل جلسه دهد تا در مورد مسابقات جهانی کشتی در رده‌های سنی زیر ۲۳ سال، جوانان و بزرگسالان به میزبانی فنلاند و صربستان تصمیم‌گیری کند.


روس‌ها به برگزاری مسابقات جهانی تاکید ویژه‌ای دارند و حتی برخی کشورها تمرینات خود را آغاز کردند؛ نکته جالب توجه مخالفت کشور امریکا با برگزاری مسابقات جهانی و شروع مسابقات کشتی‌گیران این کشور است. کشور امریکا یکی از مخالفان برگزاری رقابت‌های جهانی است اما چند روزی مسابقات کشتی را به صورت محدود برگزار می‌کند!


در حال حاضر فدراسیون کشتی ایران هم اصرار به برگزاری لیگ کشتی دارد؛ اما با توجه به شدت شیوع ویروس کرونا در ایران این موضوع در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است؛ ابتدا قرار بود مسابقات لیگ اوایل امردادماه برگزار شود که این زمان به تعویق افتاد و به ۱۶ امردادماه موکول شد که البته فدراسیون‌نشینان هم معتقدند با توجه به شرایط فعلی این زمان هم به تعویق می‌افتاد؛ ولی آن‌ها با تنظیم برخی پروتکل‌های بهداشتی مصمم به برگزاری لیگ هستند، این حال تابع ستاد مقابله با کرونا هم هستند.


به هر ترتیب اگر اتحادیه جهانی به برگزاری  مسابقات جهانی رأی بدهد در آذرماه کشتی‌گیران ایران باید در آوردگاه جهانی روی تشک بروند و این در حالی که ۶ ماه است که آنها مسابقه و تمرین نداشتند؛ هر چند که کشتی‌گیران تمرینات نفرادی را پیگیری می‌کنند؛ اما قطعاً گزینش از بین کشتی‌گیران برای حضور در آوردگاه جهانی کار خیلی سختی خواهد بود؛ چرخه انتخابی با توجه به شرایط فعلی انجام نمی‌شود؛ همان چرخه‌ای که هیاهوی زیادی در فدراسیون به وجود آورد  حالا به دلیل شیوع ویروس کرونا انجام نخواهد شد.


از طرفی دیگر رقابت در برخی اوزان خیلی فشرده و نزدیک به هم است و در نهایت باید دید فدراسیون کشتی چه تدبیری می‌اندیشد. البته احتمال دیگری هم وجود دارد و اینکه اگر مسابقات لیگ برگزار شود شاید چرخه انتخابی به صورت محدود بین چند وزن انجام شود. به هرحال باید منتظر ماند و دید ابتدا اتحادیه جهانی چه تصمیمی برای مسابقات جهانی می‌گیرد و بعد از آن فدراسیون‌نشینان چه برنامه‌ای پیش رو خواهند داشت.


انتهای پیام/۴۰۵۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب