دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1399 - 12:35
قنادباشی در گفتگو با آنا:

حزب‌الله زمان و مکان پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی را تعیین می‌کند/ روزهای سخت نتانیاهو

یک کارشناس امور بین‌الملل گفت: حزب‌الله لبنان در مواجهه با رژیم صهیونیستی بسیار خردمندانه عمل ‌کرد و با وجود تمام تلاش‌های اسرائیل که سعی می‌کند ابتکار عمل و زمان آغاز درگیری‌ها را در اختیار خود داشته باشد، مقاومت نشان داد زمان و مکان پاسخ به تجاوزات را معین می‌کند.
کد خبر : 504518
9.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روز گذشته منابع خبری رژیم صهیونیستی مدعی درگیری میان نیروهای حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در مرز ‌لبنان و فلسطین اشغالی شدند. حزب‌الله بلافاصله به این عملیات واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای با رد ادعاهای منابع صهیونیستی اعلام کرد: تمام آنچه رسانه‌‌های دشمن صهیونیستی درباره خنثی کردن عملیات نفوذ از خاک لبنان به داخل فلسطین ادعا کردند، نادرست است.




بیشتر بخوانید:


ادعای تل‌آویو درباره عملیات نفوذ از لبنان به فلسطین نادرست است




در این بیانیه با تأکید بر اینکه ادعاهای اشغالگران تلاشی برای ابداع پیروزهای دروغین و توهم‌آمیز است، عنوان شد: هیچ‌گونه درگیری یا تبادل آتشی از سوی مقاومت اسلامی در حوادث شبعا رخ نداده است و شلیک‌ها تنها از یک سو، آن هم از سوی دشمن ترسو، نگران و مشوش بود.


حزب‌الله عنوان کرد:‌ پاسخ ما به شهادت برادر مجاهد «علی کامل محسن» در حادثه تجاوز به اطراف فرودگاه دمشق حتماً در راه است.


سید جعفر قنادباشی، کارشناس امور بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا گفت: صهیونیست‌‌ها در اوضاع سخت و دشواری قرار گرفته‌اند، زیرا فرصت چهار ساله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را برای پیشبرد سیاست‌هایشان در منطقه غرب آسیا از دست دادند. تصور آن‌ها این بود که در دوران ریاست جمهوری ترامپ بتوانند با انواع توطئه‌های تبلیغاتی، سیاسی و جنگ‌افروزی‌ میان کشورهای مختلف و حتی دامن زدن به درگیری‌های داخلی در لبنان بتوانند مقاصدشان را به پیش ببرند، اما همه این توطئه‌ها خنثی شد.


قناد باشی


وی افزود: رژیم صهیونیستی وارد عرصه تحرکات بسیار محدود، ولی با اهداف بزرگ شده‌ است تا شاید بتواند از فرصت باقی‌مانده تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در راستای منافع خود سود جوید، زیرا هم‌زمان با اوج گرفتن تحرکات تبلیغاتی ترامپ، وی مشغول امور داخلی آمریکا می‌شود و دیگر فرصتی ندارد به امور مربوط به رژیم صهیونیستی بپردازد. صهیونیست‌ها با توجه به این وضعیت تلاش کردند برخی از کشورهای منطقه را علیه ما تحریک کنند و جنگ بزرگی به راه بیندازند تا موازنه قدرت به نفع آن‌ها تغییر کند؛ ولی با خویشتن‌داری و تحرکات خردمندانه ایران چنین اتفاقی رخ نداد. آن‌ها سعی کردند با عناوین مختلف، حتی آمریکایی‌ها را درگیر رویارویی نظامی جدی با ایران کنند، ولی در این موضوع نیز با خویشتن‌داری‌ها و سیاست‌های درست جمهوری اسلامی به نتیجه دست نیافتند.


این کارشناس امور بین‌الملل عنوان کرد: صهیونیست‌ها بار دیگر خواستند داعش را احیا کنند تا تداوم تحرکات تکفیری سبب شود که نیروهایی از دل داعش برخاسته و بعد از این درگیری‌ها نیروی قوی‌تر و منسجم‌تری میان ایران و سوریه و حزب‌الله به وجود بیاید. اختلاف‌افکنی شدید میان ایران و ترکیه نیز اثر نکرد، لذا موازنه قدرت همچنان به سود محور مقاومت ادامه دارد. حزب‌الله به واسطه تجارب خوبی که در سوریه به دست آورد، قوی‌تر شد. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با اینکه نزدیک به 15 سال در محاصره است، ولی آمادگی دارد که هر زمان جنگی آغاز شود، قدرت خود را به رخ دشمن بکشد، کما اینکه شاهد بودیم تنها بعد از یک روز درگیری در نوار غزه صهیونیست‌ها از ترس حملات موشکی مقاومت اعلام آتش‌بس کردند.


قناد باشی


قنادباشی درباره اینکه حزب‌الله لبنان در چه سطحی با رژیم صهیونیستی وارد تقابل خواهد شد، گفت: حزب‌الله آمادگی دارد اگر وارد عرصه خطر شود، ضربات سهمگینی به دشمن صهیونیستی وارد کند که بار دیگر پشیمانی ده‌ها ساله برایشان به بار آورد. حزب‌الله در تحولات روز گذشته بسیار خردمندانه عمل ‌کرد و با وجود تمام تلاش‌های منابع صهیونیستی که سعی می‌کنند ابتکار عمل و زمان آغاز درگیری‌ها را در اختیار خودشان داشته باشند، نشان داد زمان و مکان پاسخ به تجاوزات را در اختیار خود دارد.



حزب الله لبنان قاطعانه اثبات کرد پاسخ دادن به شهادت عضو مبارز این جنبش را حق خود می‌داند و در زمان لازم پاسخ می‌دهد.



وی افزود: در بسیاری از درگیری‌های قبلی نیز همین‌‌گونه بود و حزب‌الله زمان درگیری و پاسخ به آن را تعیین می‌کرد که این نکته بسیار مهمی است.


این کارشناس امور بین‌الملل درباره سفر اخیر «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به سرزمین‌های اشغالی و دیدار با مقام‌های این رژیم ازجمله نتانیاهو گفت: بخشی از سفرهایی که مقام‌های آمریکایی به سرزمین‌های اشغالی انجام می‌دهند، در راستای جلب رضایت صهیونیست‌ها و ارتجاع عربی است. بخش دیگر به این دلیل است که سیاست‌های خود را برای صهیونیست‌ها تبیین کنند، زیرا می‌دانند ممکن است از سوی لابی‌های صهیونیستی در آمریکا زیر فشار قرار بگیرند. البته بخش مهمی از سفر «مارک میلی» به سرزمین‌های اشغالی با اهداف محرمانه انجام شد.


قنادباشی عنوان کرد: اگر به چند ماه پیش بازگردیم، رژیم صهیونیستی می‌گفت قصد الحاق کرانه باختری را دارد، ولی آمریکایی‌ها گفتند همکاری نمی‌کنند و رژیم صهیونیستی بعدها اعلام کرد این سیاست را کنار گذاشته است. این نشان می‌دهد آن‌ها احساس می‌کنند نباید افکار عمومی، فلسطینی‌ها و کشورهای عربی را برای الحاق کرانه باختری تحریک کنند تا بتوانند عملیات دیگری انجام دهند.


انتهای پیام/4106/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته