دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1399 - 10:00
قنادباشی در گفتگو با آنا:

هدف از تروریست خواندن حزب‌الله تضعیف مقاومت است/تضعیف مقاومت یعنی تقویت جریان اشغالگری در منطقه

یک کارشناس امور بین‌الملل با بیان اینکه تضعیف حزب‌الله به‌مثابه تقویت جریان داعشی و اشغالگری در منطقه است، گفت: دولت آلمان دچار اشتباه بزرگی شد و اقدامشان می‌تواند امنیت اروپا را به خطر بیندازد.
کد خبر : 486885
9.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، در میان فشار اقتصادی در لبنان و تلاش برای بهره‌برداری از خشم مردم و میان تظاهرکنندگانی که خواستار بهبود اوضاع معیشتی خود هستند، چراغ سبزی برای مقابله با حزب‌الله داده شده است.


شاید بازگشت هفته گذشته سعد حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان از سفر به پاریس اعلام این بود که مقدمات امری برای مقابله با دولت فعلی آماده شده است؛ اما وی در اوج بحران کرونا و مشکلات اقتصادی شدید لبنان به کشورش بازگشت که بر مبنای رفتارهای معمول وی رفتاری غافلگیرکننده به شمار می‌آید.


این در حالی است که علاوه بر سیگنال پاریس به حریری، دولت آلمان نیز به‌طور مستقیم حزب‌الله لبنان را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد تا فشارهای غربی و داخلی علیه این گروه مردمی افزایش یابد.  


بیشتر بخوانید:


تمرکز جریان ۱۴ مارس بر فروپاشی دولت است/همراهی حزب‌الله، مردم و ارتش برای عبور از مشکلات اقتصادی


اقدام اشتباه دولت آلمان


سید جعفر قنادباشی، کارشناس امور بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا گفت: اقدام آلمان در اعلام تروریست بودن حزب‌الله یا قرار دادن نام این گروه در فهرست گروه‌های تروریستی، اشتباهی است که می‌تواند عواقب و پیامدهای زیادی برای دولت آلمان و اروپا به‌دنبال داشته باشد.


وی افزود: اقدام دولت آلمان نشان‌دهنده ارتکاب اشتباه دیگر غرب در همسویی با رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌هاست. طبعاً قرار دادن حزب‌الله در فهرست سازمان‌های تروریستی به جریان آشوب‌طلبی که در لبنان به راه افتاده و هدف اصلی‌ آن حذف حزب‌الله است، کمک می‌کند. آن‌چه در ماه‌های گذشته با ادعای مبارزه با فساد، اقدامات ضعیف دولت و مقابله با ناکارآمدی کابینه رخ داده است می‌تواند پشت صحنه این جریانات را که بعضاً حرکت‌های غیرمنطقی بود و به صورت آتش زدن و آشوب رخ نمود، افشا کند.


این کارشناس امور بین‌الملل تأکید کرد: دولت آلمان با این اقدام از هر نظر دچار اشتباه شد زیرا حزب‌الله، برخوردار از شاخه سیاسی، مورد قبول مردم و در انتخابات رأی آورده است. آنها در مجلس لبنان چندین نماینده و در کابینه کرسی‌هایی دارند و اعلام تروریست بودن چنین گروهی به‌مثابه مقابله دولت آلمان با مردمی است که به حزب‌الله رأی دادند و به معنی اعلام تروریست بودن یک حزب سیاسی قانونی است. 


قناد باشی


قنادباشی تصریح کرد: حزب‌الله نقش بسیار بزرگی در حرکت‌های ضد اشغالگری دارد. در پرونده این جنبش چیزی جز دفاع از لبنان در مقابل اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی و مقابله با تروریسم وجود ندارد. حزب‌الله در مقایسه با دیگر احزاب و گروه‌های جهادی، بالاترین و بزرگترین عملکرد را در مقابله با تروریسم دارد و اعلام تروریست بودن مقاومت در چنین وضعیتی، همسویی با گروه‌های داعشی و تکفیری است. هرچه حزب‌الله تضعیف شود، بر مقاومت و جریان مبارزه با تروریسم اثر منفی می‌گذارد.


وی افزود: تضعیف حزب‌الله یعنی تقویت جریان داعشی، تقویت جریان اشغالگری در منطقه و لذا آلمان‌ها دچار اشتباه بزرگی شدند و اقدامشان می‌تواند امنیت کشورشان را نیز به خطر بیندازد، زیرا چند سال است از تحرکات گروه‌های تروریستی رنج می‌برند.



اگر جریان ضد تروریستی قوی غرب آسیا را ضعیف کنند، قاعدتاً جریان خطرناک تروریسم که به اروپا رسیده است، آلمان را بیشتر دربر می‌گیرد و با خطر بیشتری مواجه می‌شوند.



این کارشناس امور بین‌الملل گفت: این اقدام وجهه این کشور را در برابر کشورهای عربی و اسلامی تضعیف می‌کند، زیرا جریان مقاومت و حزب‌الله لبنان در میان 2 میلیارد مسلمان جریانی مشروع و محبوب است. به همان اندازه که رژیم صهیونیستی منفور است، جریان حزب‌الله از مشروعیت و محبوبیت برخوردار است.


آلمان آینده خود را به خطر انداخت


قنادباشی گفت: آلمان با تروریستی خواندن حزب‌الله آینده خود را دچار خطر می‌کند. طبیعتاً حمایت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی کوتاه‌مدت خواهد بود، ولی آنچه باقی خواهد ماند، جهان اسلام با 2 میلیارد جمعیت با بهترین بازارها و بالاترین توانمندی‌های انرژی اعم از نفت و گاز است و آلمان طبیعتاً هم به نفت و گاز کشورهای اسلامی و هم به بازارهای این کشورها نیاز دارد. لذا وارد شدن به این عرصه و محکوم کردن جریان محبوب ضدصهیونیستی و تروریست خواندن آن، جریان خطرناکی است که می‌تواند آینده آلمان را در معرض خطر قرار دهد.


قناد باشی


وی تأکید کرد: دولت آلمان خارج از موازین بین‌المللی و بدون استناد به هیچ قانون جهانی، یک جریان مردمی ضد تروریسم و ضد اشغالگری در منطقه خاورمیانه را در مقابل خود قرار داد و تروریستی خواند. این موضوع به‌مثابه در معرض خطر قرار دادن امنیت داخلی آلمان و حتی امنیت اروپاست. هرگونه حمایتی از جریان خشونت و افراط، آن هم با فشار علیه حزب‌الله می‌تواند عواقب بسیار خطرناکی برای آلمان و دیگر کشورهای اروپایی به‌دنبال داشته باشد.


قنادباشی گفت: آلمان دچار اشتباه بزرگی شد و با رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها که بسیار منفور هستند، همسو شد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا منفورترین رئیس‌جمهور دنیاست، رژیم صهیونیستی به دلیل اقداماتش منفورترین رژیم است و لذا همسویی با آنها نمی‌تواند زمینه‌ساز آینده‌ای اطمینان‌بخش برای این کشور باشد. این اقدام کشور آلمان، لکه ننگی در پرونده آنها باقی خواهد گذاشت، کما اینکه آنها زمانی‌که در جنگ تحمیلی علیه کشورمان سلاح شیمیایی به صدام دادند، بعد از 40 سال این موضوع همچنان در پرونده آنها به‌عنوان لکه ننگ باقی مانده و زیان‌هایی را برای آلمان دربر داشته است.


این کارشناس غرب آسیا تأکید کرد: تروریستی خواندن حزب‌الله می‌تواند ضربات دیگری به آلمان وارد کند، زیرا این جنبش در میان 2 میلیارد مسلمان جهان بسیار محبوب است، طبعاً اگر کشورهای اسلامی به همین دلیل آلمان را تحریم کنند، این کشور دچار مشکلات زیادی خواهد شد. آلمان با محکوم کردن و تروریستی خواندن حزب‌الله در حال نابود کردن بازارها و آینده خود در جهان اسلام است.


قنادباشی گفت: اقدام دولت آلمان در تروریستی خواندن حزب‌الله به معنی اعلام شکست پروژه‌های مختلف حذف این گروه مردمی در لبنان است که در حال حاضر، آمریکا و رژیم صهیونیستی را مجبور کرد از کمک یک کشور خارجی استفاده کنند.


انتهای پیام/4106/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته