دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1399 - 17:02

زمان شروع فصل آینده لیگ برتر انگلیس مشخص شد/ اعلام مهلت حضور در نقل و انتقالات تابستانی

زمان شروع رقابت‌های فصل آینده لیگ برتر انگلیس به همراه مهلت استفاده از پنجره نقل و انتقالاتی تابستانی مشخص شد.
کد خبر : 504411
10576496k.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، شیوع ویروس کرونا باعث شد تا بسیاری از رقابت‌های لیگ‌های معتبر فوتبال اروپا با تأخیر اجباری مواجه شود. البته با وجود این تأخیر، مسابقات برگزار شد و تنها رقابت‌های لیگ سری A ایتالیا است که تا دو هفته دیگر به پایان می‌رسد.


رسانه‌های انگلیسی اعلام کردند طبق برنامه از قبل اعلام شده، رقابت‌های لیگ برتر جزیره 6 هفته پس از اتمام فصل قبل آغاز خواهد شد. اولین لیگ هم لیگ برتر انگلیس است که به نظر می‌رسد از روز شنبه 12 سپتامبر(22 شهریور) فصل 21-2020 آغاز می‌شود. البته طبق برنامه قبلی مسابقات باید از 8 آگوست(18 مرداد) شروع می‌شد اما همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد تقویم مسابقات فوتبال دچار تغییر شود و فصل جدید 6 هفته پس از اتمام 20-2019 آغاز خواهد شد.


چه تیم‌هایی صعود و سقوط کردند؟


لیدز یونایتد پس از 16 سال غیبت دوباره به لیگ برتر بازمی‌گردد در حالی که وست برومویچ پس از یک فصل غیبت دوباره به لیگ برتر باز خواهد گشت. از میان تیم‌های برنتفورد، فولام، کاردیف یا سوانزی یک تیم از طریق بازی‌های پلی‌آف به لیدز و وست برومویچ اضافه می‌شود. نوریچ، واتفورد و بورنموث سقوط کردند و در لیگ چمپیون‌شیپ بازی خواهند کرد.


چه زمانی تماشاگران اجازه بازگشت به ورزشگاه‌ها را پیدا می‌کنند؟


این فصل از رقابت‌های لیگ برتر پشت درهای بسته آغاز می‌شود اما تماشاگران می‌توانند از اول اکتبر(10 مهر) با رعایت فاصله اجتماعی در سالن‌ها از طریق تلویزیون بازی‌ها را تماشا کنند. تجمع گسترده در ورزشگاه‌ها از ماه مارس(اسفند) ممنوع شد و این در حالی است که دولت انگلیس امیدوار بود از ماه آگوست(مرداد) امکان بازگشت تماشاگران فراهم شود که این اتفاق نیفتاد. گزارش‌ها حاکی از آن است که اگر شرایط مقابله با ویروس کرونا به خوبی پیش رود، احتمال دارد در ماه‌های آینده بین 30 تا 50 درصد از صندلی‌های ورزشگاه‌ها پر شود. احتمالاً این اتفاق از اوایل سپتامبر( 19 شهریور) به صورت آزمایشی انجام خواهد شد.


نوآوری‌های فصل آینده لیگ برتر انگلیس


پنج تعویض در جریان مسابقات آزاد است که برای اولین بار این اتفاق رخ می‌دهد. استفاده از سیستم کمک‌ویدئویی داوری VAR طبق صحبت‌های رئیس فیفا با دقت بیشتری اجرایی می‌شود. البته بسیاری از باشگاه‌ها تقاضا کرده‌اند تا از توپ جدیدی که متعلق به شرکت نایک است، استفاده شود.


پنجره نقل و انتقالات بازیکنان و مربیان در تابستان 10 هفته خواهد بود. از روز 27 جولای(6 مرداد) تا 5 اکتبر(14 مهر)، تیم‌ها می‌توانند در این زمینه فعال باشند. احتمال دارد پنجره اضافی برای مربیان و بازیکنان داخلی از 5 تا 16 اکتبر(14 تا 25 مهر) برای تیم‌ها باز شود.


بازی‌های حذفی لیگ قهرمانان اروپا 20-2019 از 12 تا 23 آگوست(22 مرداد تا 2 شهریور) در یک تورنمنت متراکم 12 روزه در لیسبون پرتغال برگزار خواهد شد تا تکلیف قهرمان مشخص شود که تیم‌های منچسترسیتی و چلسی همچنان در این مسابقات حضور دارند. مرحله گروهی فصل آینده نیز  از اکتبر2020 (مهر 1399) آغاز می‌شود.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته