دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1399 - 14:13
فلاحی در گفتگو با آنا:

بدهی دولت به دانشگاه آزاد اسلامی حق‌الناس است/ مجلس یازدهم دولت را پاسخگو می‌کند

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است، این بدهی باید هر چه سریع‌تر تسویه شود چراکه این حق‌الناس است.
کد خبر : 504356
157167227.jpg

سارا فلاحی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی که در کنار دانشگاه‌های دولتی یکی از دو بال توسعه علمی و آموزشی کشور است.


وی افزود: سال‌هاست که باسیاست‌های غلط سیاستمداران ما مورد بی‌مهری قرارگرفته است و به‌جای تقویت جایگاه آن به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان به بهانه‌های مختلف تضعیف می‌شود.


سخنگوی فراکسیون ددانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ایجاد مؤسسات مختلف در برابر دانشگاه آزاد اسلامی که اکثراً غیرعلمی و صرفاً بر اساس رانت شکل گرفته‌اند یکی از ضربات مهلک بر پیکر علم و آموزش و پژوهش در کشور است.


فلاحی گفت: برخی از این مؤسسات بدون داشتن حتی یک عضو هيئت علمی دارای تحصیلات تکمیلی و دانشجوی ارشد و دکتری هستند که این از عجایب روزگار است و کاملاً در تضاد با تمام آیین‌نامه‌های وزارت علوم است.


نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رشد قارچی و غیر کارشناسی این مؤسسات باعث از بین رفتن مشروعیت علم، پایان‌نامه فروشی و مقاله فروشی شده است و این خیانت باعث فارغ‌التحصیل شدن دانشجویان بی‌سوادی است که صرفاً دارای یک مدرک هستند بدون آن‌که دانش لازم را اندوخته باشند و این بزرگ‌ترین خیانت به ساختار علمی و پژوهشی کشور بوده و مسببان آن باید پاسخگو باشند.


فلاحی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی شهریه محور است و هم از طریق داشته‌ها و سرمایه‌هایی که خود دانشگاه آزاد در تولیدشان نقش داشته است خودش را مدیریت می‌کند. 


وی همچنین تصریح کرد: شیر نفت برای دانشگاه آزاد بازنیست که بدون توجه به کیفیت دانشگاه و این‌که دانشگاه در چه ترازی است تمام حقوق و مزایا و نیازمندی‌های آن از طریق نفت و دولت پرداخت شود درحالی‌که نتایج آموزش و پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی در بدنه کشور تزریق می‌شود و این دانشگاه خدمات ملی ارائه می‌دهد اما دولت کمکی به آن نمی‌کند! نمی‌شود شما فقط مکلف باشی و هیچ حقی برای شما قائل نباشند.


سخنگوی فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در حال حاضر دولت به دانشگاه آزاد بدهکار است اگر دولت بدهی خودش را به دانشگاه آزاد پرداخت کند این دانشگاه با مشکل در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و اعضای هیئت علمی مواجهه نمی‌شود.


فلاحی تاکید کرد: دانشگاه آزاد بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از بنیاد شهید طلبکار است ما از ریاست بنیاد تقاضا می‌کنیم هر چه سریع‌تر نسبت به تسویه این بدهی اقدام کنند. این حق‌الناس است و کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد حقوق تیرماه را دریافت نکردند و شرمنده خانواده هستند. دولت باید سریعاً در این راستا ورود کند وگرنه قطعاً ما با بحران مواجهه می‌شویم. در این راستا حتماً فراکسیون دانشگاه آزاد  در مجلاسلامیس یازدهم نیز ورود جدی به این قضیه خواهد داشت و مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند.


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته