دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران:

مناطق نزدیک به ایستگاه‌های اتوبوس تندرو رویه بتنی می‌شوند

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: به‌دلیل سنگینی اتوبوس‌های تندرو و محور کم، بار شدیدی بر آسفالت در نقاط نزدیک به ایستگاه‌ها ایجاد و منجر به جمع‌شدگی آسفالت شده که به‌دنبال آن هستیم از رویه بتنی برای این مناطق استفاده کنیم.
کد خبر : 504334
11217086_318.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، صفا صبوری دیلمی در نشست خبری پیش از ظهر امروز خود که به‌صورت مجازی برگزار شد در خصوص اقدامات و اولویت‌های معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در سال گذشته و امسال اظهار کرد: در سال 98 وضعیت تهران را بررسی کردیم و مهم‌ترین مشکل احصا شده موضوع آسفالت بود. شهرداری به‌دلیل کمبود منابع مالی و بدهی پیمانکاران تصمیم گرفت تا از ظرفیت کارخانه‌های شهرداری که 400 نیروی انسانی در آنها فعالیت می‌کنند استفاده کند.


وی ادامه داد: در سال 98 هدف‌گذاری برای پخش یک میلیون تن آسفالت در معابر تهران انجام شد اما به‌دلیل این‌که در اسفند ماه به‌دلیل کرونا تعطیلی داشته و همچنین 50 روز ممنوعیت تردد کامیون‌ها تقریباً 90  روز کاری را از دست دادیم.


معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تصریح کرد: با وجود مشکلات در سال گذشته توانستیم 750 هزار تن آسفالت را در  سطح معابر شهر تهران پخش کنیم اما در برش یک چهارم سال 99 براساس برنامه تدوین شده طرح بهسازی معابر از برنامه جلو هستیم.


صبوری دیلمی در ارتباط با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نو در بحث آسفالت نیز گفت: در یکی از کارخانه‌های شهرداری آسفالت پلیمری تولید می‌شود و به‌دنبال آن هستیم این نوع آسفالت‌ها را در مسیرهای اتوبوس‌های تندرو (BRT) استفاده کنیم.


وی در ارتباط با مشکلات آسفالت در مسیرهای اتوبوس‌های تندرو (BRT) عنوان کرد: به‌دلیل سنگینی اتوبوس و محور کم، بار شدیدی بر آسفالت در نقاط نزدیک به ایستگاه ایجاد و منجر به جمع‌شدگی آسفالت شده که به‌دنبال آن هستیم از رویه بتنی برای آن استفاده کنیم.


معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در خصوص بحث مناسب‌سازی پیاده‌روها در شهر تهران نیز اظهار کرد: سه نقشه اصلی برای پیاده‌روها در تهران طراحی شد که 500 کیلومتر آن در سال 99 بهسازی می‌شود که مسیر دوچرخه، کم‌توانان و ایجاد پیاده‌روهای جدید را در 22 منطقه شهرداری تهران پوشش می‌دهد.


صبوری دیلمی اولویت‌ فعالیت معاونت فنی و عمرانی در سال جدید سخن به‌میان آورد و گفت: 7 رودخانه وارد تهران می‌شوند که تهدید خطر سیل را برای شهر به‌همراه دارد، بر همین اساس امسال و سال قبل حجم اعتبارات قابل توجهی به این بخش تخصیص داده شد. در سال 98، 300 درصد اعتبارات این بخش افزایش پیدا کرد و در سال 99 نیز با تخصیص 300 میلیارد تومان برای این حوزه اعتبارات نسبت به سال قبل 100 درصد افزایش یافت.


وی ادامه داد: 70 درصد طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی تهران انجام شده و 30 درصد باقی‌مانده آن نیز تا سال 1404 تکمیل خواهد شد.


معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پایان در خصوص بهسازی پل‌های سواره تهران نیز گفت: 800 پل سواره در تهران داریم که این پل‌ها هر ساله رصد شده و در هر سال 10 مورد آن‌ها به‌منظور ایمن‌سازی در برابر زلزله با استانداردهای روز دنیا مقایسه شده و در راستای ایمن‌سازی آنها اقدامات لازم انجام خواهد شد.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته