دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

زیرگذر گیشا به‌صورت آزمایشی بازگشایی شد/ پروژه زیرگذر نصر با 97 درصد پیشرفت افتتاح شد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: بازگشایی امروز زیرگذر گیشا برای احصا مشکلات آن بوده و آزمایشی است، افتتاح رسمی 29 اسفند ماه خواهد بود.
کد خبر : 474392
5350424.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، صفا صبوری دیلمی صبح امروز در آیین بازگشایی زیرگذر گیشا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه عملیاتی زیرگذر گیشا یا همان کوی نصر از سال 1395 متوقف شده بود و تا خرداد 98 تنها 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.


وی با اشاره به این مطلب که پل گیشا از خرداد سال 98 جمع‌آوری شد، افزود: از آن تاریخ عملیات اجرایی این زیرگذر آغاز شد و براساس برنامه‌ریزی‌های اولیه مقرر تا این پروژه خرداد ماه 99 به مردم تحویل داده شود ولی با توصیه شهردار و افزایش شیفت‌های کاری افتتاح آن را به 29 اسفند ماه کوتاه کردیم. با توجه به مشکلات ترافیکی شب عید در تهران و حجم زیاد ترافیک، آمادگی تردد خودروها را داشته و به همین دلیل پروژه با 97 درصد پیشرفت به مردم تحویل دادیم و تا افتتاح رسمی مشکلات آن را در این بازگشایی آزمایشی احصا خواهیم کرد.


معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان این‌که ایمنی‌های لازم در حال حاضر در زیرگذر گیشا وجود دارد، عنوان کرد: تا پایان اسفندماه 100 درصد این پروژه تکمیل شده و در همان تاریخ 29 اسفند شاهد افتتاح رسمی آن خواهیم بود.


وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که چرا پروژه در زمان مقرر آن افتتاح نشده نیز گفت: تنها عملیات‌های ساده مانند ریزه‌کاری‌های آن باقی مانده که ارتباطی با کیفیت تردد مردم ندارد. از طرف دیگر ترافیک منطقه برای مردم آزاددهنده بود و می‌بینید از زمانی‌که که این زیرگذر افتتاح شده چه حجمی از تردد در آن صورت می‌گیرد.


صبوری دیلمی در ارتباط با عملیات‌های تکمیلی زیرگذر گیشا اظهار کرد: براساس طرح اولیه ما باید دو عملیات تکمیلی دیگر بر روی این زیرگذر انجام دهیم، یک روگذر که به پل سبز زندگی نام گرفته و دیگری یک دوربرگردان جنوب – جنوب بر روی بزرگراه شهید چمران برای دسترسی به گیشا که طبق برنامه‌ریزی‌ها در فروردین ماه سال 99 عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.


معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد هزینه‌ اجرایی پروژه زیرگذر گیشا نیز گفت:‌ برآورد اولیه 200 میلیارد تومان بوده ولی با بررسی مهندسان ما و اصلاحات انجام شده برآورد ما بیشتر از 130 میلیارد تومان نمی‌شود هرچند هنوز صورت وضعیت‌های مالی قطعی نشده است.


وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر سرعت تردد در نظر گرفته شده 50 کیلومتر در زیرگذر گیشا بیان کرد: این زیرگذر برای عبور با سرعت ۶۰ کیلومتر طراحی شده اما در ابتدا و برای ایمنی مردم سرعت فعلاً ۵۰ کیلومتر خواهد بود تا مردم به مسیر عادت کرده و راه را بشناسند.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته