دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1399 - 15:12
شیوع کرونا در جهان؛

16 میلیون و 441 هزار نفر در جهان کرونا گرفتند/ تشکیل کمیسیون مرگ در آمریکا

شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و تاکنون بیش از 16 میلیون و 441 هزار نفر از مردم جهان کرونا گرفته‌اند.
کد خبر : 504301
52.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، آمارهای رسمی منتشرشده در وب‌سایت «ورلدومیترز» (worldometers) نشان می‌دهند تاکنون ۱۶ میلیون و 441 هزار و 814 نفر به کروناویروس مبتلا شد‌ه‌اند و 652 هزار و 602 نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین 10 میلیون و 64 هزار و 541 نفر بهبود یافته‌اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس قرار دارد.



برزیل با ثبت ۲ میلیون و 419 هزار و 901 مبتلا به کرونا در جایگاه دوم، هند با یک میلیون و 440 هزار و 371 نفر در رتبه سوم، روسیه با 818 هزار و 120 نفر در جایگاه چهارم و آفریقای جنوبی با 445 هزار و 433 نفر در جایگاه پنجم کشورهای دارای بیشترین میزان ابتلا به این ویروس در جهان قرار دارند. موج دوم شیوع کرونا در فرانسه شکل گرفته و باعث نگرانی مقام‌های این کشور شده است.



۱۰ کشور نخست جهان بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا 




​​​​ بیشتر بخوانید:


عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی به بهانه مبارزه با کرونا




اقدام تأمل برانگیز مسئولان بهداشتی آمریکا


افزایش موارد ابتلا به کرونا در نقاط روستایی ایالت تگزاس آمریکا باعث شد تا مسئولان بیمارستانی مجبور شوند برای تصمیم‌گیری درباره اینکه جان کدام بیمار را نجات دهند و کدام بیمار باید فوت کند یا به خانه فرستاده شود «کمیسیون مرگ» تشکیل دهند!


این کمیته‌ها با این هدف تشکیل می‌شوند تا فشار بر منابع محدود پزشکی کاهش یابد و پزشکان بتوانند بر بیمارانی که احتمال زنده ماندن آن‌ها بیشتر است، تمرکز کنند.


کرونا آمریکا


وضعیت فاجعه‌بار بیمارستانی در آمریکا


از سوی دیگر دولت آمریکا سرمایه‌گذاری خود در آزمایش‌ها و پژوهش‌های شرکت «مدرنا» برای تولید واکسن احتمالی کووید-۱۹ را دو برابر کرد و به حدود یک میلیارد دلار رساند.


طبق اعلام شرکت داروسازی مدرنا، به این رقم که پیش‌تر ۴۸۳ میلیون دلار بود، ۴۷۲ میلیون دلار دیگر افزوده شده‌است. از روز دوشنبه قرار است این شرکت وارد فاز اصلی و تقریباً نهایی کارآزمایی بالینی واکسن شود.


با ابتلای بیش از ۵۹ هزار مورد جدید در آمریکا، مجموع مبتلایان به کرونا 4 میلیون و 731 هزار و 839 نفر رسید.


همچنین با مرگ ۵۴۳ مورد جدید، مجموع فوتی‌های کرونا در آمریکا به 149 هزار و 849 نفر رسیده است.



رسانه‌های آمریکایی می‌گویند ایالت فلوریدا شاهد افزایش وحشتناک تعداد مبتلایان به این ویروس ناشناخته بوده است.



افزایش مبتلایان به کرونا در فرانسه


در فرانسه برای دومین روز متوالی شمار موارد جدید ابتلا به کرونا بیش از یک‌هزار نفر گزارش شده که این میزان برابر است با دو ماه پیش که کشور محدودیت‌های قرنطینه را کاهش داده بود.


در آلمان نیز شمار موارد جدید ابتلا از دو روز پیش به‌شدت افزایش یافته است.


سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه اعلام کرد: مؤسسه تحقیقاتی «وکتور» از امروز آزمایشات بالینی را روی واکسن تولید شده در این مرکز علیه ویروس کرونا آغاز می‌کند.


این مؤسسه جمعه گذشته مجوز مربوط به انجام آزمایشات را دریافت کرده است و نخستین داوطلبان امروز در چارچوب پروتکل آزمایشات بالینی واکسینه خواهند شد.


در شبانه‌روز گذشته 85 نفر از مبتلایان به کووید-19 در روسیه جان خود را از دست دادند. بر این اساس تعداد کل مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در این کشور به 13 هزار و 354 نفر رسیده است.


افزایش شیوع کرونا در سرزمین‌های اشغالی 


وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد تعداد موارد شناسایی شده ابتلا به کووید-19 بیش از یک‌هزار و 268 نفر افزایش یافت و در مجموع به  61 هزار و 764 نفر رسیده است. همچنین تعداد مرگ‌ومیرها به 468 نفر افزایش یافت.


به‌دلیل افزایش شیوع کرونا رژیم صهیونیستی تصمیم به بستن سواحل، استخرها و سالن‌های بدنسازی و رستوران‌ها گرفته است. 


فخرالدین کوچا، وزیر بهداشت ترکیه گفت: در 24 ساعت گذشته 17 نفر بر اثر ویروس کرونا جان باختند و 927 مبتلای جدید به این ویروس نیز شناسایی شده است. به این ترتیب آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در ترکیه به 5 هزار و 613 نفر و آمار مبتلایان نیز به 226 هزار و 100 نفر افزایش یافته است.


انتهای پیام/4106/4033/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: مدرنا کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته