دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1399 - 16:54
مقایسه آمار کرونا در ایران / یک‌شنبه پنجم مرداد ماه؛

پیشی گرفتن آمار مبتلایان بر بهبودیافتگان به روز هفتم رسید!/ تثبیت آمار فوتی‌ها روی 200 نفر در سایه بی تفاوتی دولت+نمودار

امروز یک‌شنبه پنجم مرداد ماه برای هفتمین روز پیاپی آمار تعداد مبتلایان روزانه کرونا از آمار بهبودیافتگان روزانه بیشتر بود و این مسئله نگرانی‌ها را از روند وضعیت سلامت کشور بیشتر می‌کند.
کد خبر : 504177
کرونا.jpg

به گزارش خبرنگار پزشکی و بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا؛ امروز یک‌شنبه پنجم مرداد ماه تعداد مبتلایان جدید کرونا 2 هزار و 333 نفر اعلام شد و بدین ترتیب برای هفتمین روز متوالی یعنی از سی‌ام تیرماه آمار تعداد مبتلایان روزانه کرونا از آمار بهبودیافتگان روزانه بیشتر بود.


این در حالی است که  قبل از این تاریخ به مدت دوهفته متوالی یعنی از 15 الی 30 تیرماه آمار روزانه بهبودیافتگان از آمار روزانه مبتلایان بیشتر بود و نوید روزهای بهتری را برای روند درمانی کشور می‌داد.




بیشتر بخوانید:


آخرین آمار مبتلایان ویروس کرونا تا روز یک‌شنبه ۵مرداد/ فوت ۲۱۶ بیمار در شبانه روز گذشته




تثبیت آمار فوتی‌های روزانه روی عدد 200 نفر


همچنین اتفاق تلخ دیگری که در زمینه روند کرونای کشور رخ داده است، تثبیت آمار فوتی‌ها روی محدوده 200 نفر در روز است. این آمار که از 25 خرداد ماه در کمال ناباوری مجدداً به اعداد سه رقمی رسیده بود؛ تقریباً از بازه زمانی 21 تیرماه تاکنون روی محدوده 200 نفر تثبیت شده است و با اندکی تناوب به سمت بیشتر شدن حرکت می‌کند.


این اتفاقات تلخ و ناراحت‌کننده و از دست رفتن دستاوردهای قرنطینه ملی در فروردین و اردیبهشت ماه همه در حالی اتفاق می‌افتد که بی‌توجهی ارکان دولت و سازمان‌های تابعه به توصیه‌های وزارت بهداشت و ستاد کرونا هم در جامعه به‌عینه مشهود و هم در نامه وزیر بهداشت به رهبر معظم انقلاب قابل فهم است.



مردم همچنان در آستانه خبر خوب واکسن


در چنین شرایطی که تقریبا همه جوامع از جمله کشور ایران از کنترل نشر بیماری کرونا به طور کامل ناامید شده‌اند، همه امیدها به کشف درمانی قطعی و یا واکسنی کارآمد برای این بیماری بسته شده است.


محققان دستیابی به دارو را فعلاً دور از دسترس و اما دستیابی به واکسن را نزدیک‌تر اعلام کرده‌اند و در حال حاضر کشورهای ایران، چین، روسیه، ایالات متحده و آلمان از توفیقاتی در این زمینه خبر داده‌اند اما همچنان خبری از دستیابی به واکسن کارآمد و قطعی کرونا در دست نیست و مسئولان وزارت بهداشت ایران نیز فاصله تا دستیابی نهایی و قطعی به این واکسن را  بیش از یک سال اعلام می‌کنند. 


همه این‌ها در حالی است که تا چند ماه آینده فصل سرماخوردگی و آنفلوآنزا سر می‌رسد و بیم‌ها در مورد شیوع همزمان کرونا و آنفلوآنزا دوچندان می‌شود.


انتهای پیام/4127/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته