دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1399 - 16:40
مقایسه آمار کرونا در ایران/ یک‌شنبه 22 تیرماه؛

آمار بهبودیافتگان جدید برای چهارمین روز پیاپی بیشتر از مبتلایان/ درصد موفقیت ایران در درمان کرونا به بیش از 85 درصد رسید

تداوم رشد آمار بهبودیافتگان روزانه به نسبت آمار مبتلایان جدید کرونا در هفته‌های گذشته سبب شده تا درصد موفقیت سیستم درمانی کشور در درمان کرونا طی هفته‌های گذشته صعودی باشد و نهایتاً امروز به 85.49 درصد برسد.
کد خبر : 501261
کرونا.jpg

به گزارش خبرنگار پزشکی و بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری  آنا، امروز یک‌شنبه 22 تیرماه برای چهارمین روز پیاپی آمار بهبودیافتگان روزانه کرونا بیشتر از آمار مبتلایان جدید بود و می‌توان گفت در سه هفته گذشته این روند تبدیل به روند عمومی درمانی کشور شده است به گونه‌ای که در اکثر روزها تعداد بهبودیافتگان روزانه بیش از مبتلایان جدید است.


همین مسئله سبب شده تا همان‌گونه که در نمودار دیده می‌شود، منحنی بیماران درحال درمان از ابتدای تیرماه به‌صورت مستمر رو به کاهش باشد و شکل نزولی به خود بگیرد.


همچنین منحنی مبتلایان جدید که در هفته‌های قبل شانه به شانه منحنی بهبودیافتگان حرکت می‌کرد، در هفته گذشته از منحنی بهبودیافتگان فاصله قابل توجهی گرفته و در محدوده‌ای پایین‌تر جای گرفت هرچند امروز این دو نمودار مجدداً کمی به هم نزدیک شدند.


درصد موفقیت ایران در درمان کرونا مجدداً رکورد شکست


در نهایت امروز 22 تیرماه تعداد کل مبتلایان بیماری کرونا عدد 257 هزار و 303 نفر را ثبت کرد که این عدد در کنار عدد 219 هزار و 993 نفری بهبودیافتگان کل سبب شد تا درصد موفقیت ایران در درمان کرونا به عدد بی سابقه 85.49 درصد برسد.


گفتنی است اوج موفقیت ایران در درمان کرونا در ایام اجرای قرنطینه و تعطیلی مشاغل به عدد 82درصد رسیده بود.




بیشتر بخوانید:


آخرین آمار مبتلایان ویروس کرونا تا روز یک‌شنبه ۲۲تیر/ روند کشته‌ها افزایشی شد




در کنار این رقابت تنگاتنگ آمار بهبودیافتگان و مبتلایان متأسفانه منحنی جان‌باختگان طی هفته گذشته چندین بار رکوردهای قبلی خود را شکست و برای اولین بار در تاریخ کرونای ایران دیروز به عدد تلخ و باورنکردنی فوت 221 نفر در یک روز رسید. این عدد امروز نیز 176 نفر بود که نشان از ورود کشور به موج جدیدی از شیوع کرونا دارد.



خبر خوشحال‌کننده اینجاست که در مجموع طی سه هفته گذشته آمار بهبودیافتگان روزانه به طور متوسط بالاتر از آمار مبتلایان روزانه قرار داشته و آمار افراد در حال درمان به صورت متناوب از ابتدای تیرماه تاکنون در حال کاهش بوده که سبب رکوردشکنی درصد موفقیت ایران در درمان کرونا و نویددهنده آمارهای بهتر در روزهای آتی است.


انتهای پیام/4127/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته