دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1399 - 09:29
حسینی خبر داد؛

ایجاد رشته‌های دندانپزشکی، پرستاری و انگل‌شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی بابل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل گفت: رشته‌های دندانپزشکی، پرستاری مراقبت‌های ویژه و انگل‌شناسی پزشکی در این واحد دانشگاهی ایجاد می‌شود.
کد خبر : 503995
۲۰۲۰۰۶۱۴_۱۰۱۲۲۶.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بابل، سیدمیرالله حسینی در نشست با معاونان و مدیران کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره ایجاد رشته دندانپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل  اظهار کرد: شهرستان بابل به‌دلیل موقعیت جغرافیایی و دارابودن دانشگاه علوم پزشکی مستقل ظرفیت مناسبی برای ایجاد رشته دندانپزشکی در واحد بابل دارد.


وی توانمندی دانشکده علوم پزشکی واحد بابل را بسیار مطلوب دانست و افزود: داشتن تکمیل ظرفیت‌های دانشگاهی یکی از راه‌های ارتقای خدمات تحصیلی در دانشکده علوم پزشکی واحد بابل که دارای رشته‌های بسیار خوب و کاربردی است، محسوب می‌شود. رشته‌هایی که امروز برای مثال در کارشناسی پرستاری، علوم آزمایشگاهی و مامایی دانشجو می‌پذیرند و در زمره دانشگاه‌های ممتاز کشور نیز قرار دارند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل توضیح داد: با توجه به وجود کادر هیئت علمی مجرب،  تجهیزات،  امکانات، زیرساخت مناسب و آزمایشگاه‌های مدرن، رایزنی لازم برای راه‌اندازی رشته‌های دکتری دندانپزشکی، پرستاری مراقبت‌های ویژه در مقطع کارشناسی ارشد، انگل‌شناسی پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد، بهورزی در مقطع کاردانی ناپیوسته و بهداشت عمومی در مقطع کارشناسی پیوسته در وزارت بهداشت و درمان صورت گرفت.


حسینی اضافه کرد: با همکاری و حمایت نمایندگان شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی و نشستی که با مسئولان وزارت بهداشت و درمان برگزار شده است، بخشی از این رایزنی و پیگیری‌ها به‌منظور ایجاد رشته دندانپزشکی و پرستاری مراقبت‌های ویژه در مقطع کارشناسی ارشد در واحد بابل بوده است که از سوی مسئولان وزارت بهداشت با تأمین تجهیزات، زیرساخت‌های فیزیکی و امکانات آزمایشگاهی و ظرفیت بالای شهرستان بابل در حوزه پزشکی به‌زودی مجوز این رشته‌ها صادر خواهد شد.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته