دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1399 - 10:00
فرزاد آشوبی در گفتگو با آنا:

مظلومی سال‌هاست در رده پایه کار نکرده است/ فوتبال همان مسیر اشتباه گذشته را طی می‌کند

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: مظلومی سال‌های خیلی طولانی است که حتی با تیم‌های پایه کار نکرده و اصلاً تجربه کار در چنین فضایی را نداشته است.
کد خبر : 503942
07.jpg

فرزاد آشوبی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره حضور پرویز مظلومی در تیم ملی فوتبال جوانان گفت: به لحاظ شرایط سنی نمی‌توانیم بگوییم که حضور پرویز مظلومی در تیم ملی جوانان تأثیرگذار نیست و نمی‌تواند با بازیکنان ارتباط برقرار کند. مربیگری سن و زمان نمی‌شناسد و هر مربی می‌تواند هدایت هر رده سنی را برعهده بگیرد. بنابراین از این جهت نمی‌توان گفت انتخاب پرویز مظلومی با این شرایط سنی کار غلطی بوده است. اما اینکه او تاکنون در رده پایه کار نکرده است، موضوعی است که نباید نادیده گرفته شود.


وی گفت: مظلومی سال‌های خیلی طولانی است که حتی با تیم‌های پایه کار نکرده و اصلاً تجربه کار در چنین فضایی را نداشته است، بنابراین از نظر موارد تکنیکی می‌تواند به مشکل بخورد. من موضوع رده سنی را رد می‌کنم اما در خصوص تجربه کار در رده‌های پایه تردید وجود دارد و ممکن است در آینده این موضوع روی عملکرد بازیکنان تأثیر بگذارد.


کارشناس فوتبال عنوان کرد: متأسفانه در فوتبال ما همیشه تصمیم خلق‌الساعه و فی‌البداهه گرفته می‌شود. به هر حال با توجه به شرایط فعلی فدراسیون که یک چارت و برنامه‌ریزی مشخصی ندارد، این چنین تصمیماتی خیلی عجیب نیست. طبیعتاً به دلیل بودجه محدود و مشکلاتی که وجود دارد، شاید بهترین انتخاب در شرایط فعلی همین بوده است.


آشوبی عنوان کرد: ضمن اینکه بی‌ثباتی در فدراسیون همیشگی است. الان مدت‌هاست این فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود و قطعاً وقتی کاری طبق اصول و برنامه‌ریزی خاصی صورت نگیرد، نباید منتظر اتفاق خارق‌العاده‌ای باشیم. چرخه بازیکن‌سازی به این صورت است که باشگاه‌ها، بازیکنان تیم ملی را تأمین می‌کنند. اما در ایران این پروسه کاملاً برعکس است، به این صورت که کسانی که در تیم ملی کار استعدادیابی را انجام می‌دهند، بازیکنان با استعداد را شناسایی و به اردوی تیم ملی می‌آورند و بعد از آن باشگاه‌ها از آنها استفاده می‌کنند.


پیشکسوت فوتبال گفت: وقتی شرایط به این صورت است نمی‌توان انتظار داشت که همه چیز درست و اصولی پیش برود. به نظرم انتظار ثبات داشتن در شرایط فعلی خیلی سخت است. در واقع فوتبال ما همان مسیر اشتباهی که در گذشته طی می‌کرد را ادامه می‌دهد. شاید در چنین شرایط موفقیت‌های مقطعی به دست بیاید اما قطعاً ماندگار نخواهد بود.


وی در مورد کمیته فنی و تصمیم‌گیری‌هایی که صورت می‌گیرد، اظهار کرد: قطعاً کمیته فنی هم با محدودیت روبه‌رو است. شرایط خاص فوتبال ما باعث شده است که انتخاب‌های محدودی داشته باشند. شاید برای تیم ملی فوتبال جوانان گزینه‌های دیگری هم داشتند اما به دلیل مشکلاتی که گفته شد، آنها قبول نکردند و حتی می‌توان گفت مظلومی الان از خود گذشتگی کرده و به خاطر منافع ملی چنین مسئولیتی را قبول کرده است.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته