دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1399 - 14:07
تحلیل کنفدراسیون فوتبال آسیا از قهرمانی شاگردان گل‌محمدی؛

مهر چهارمین قهرمانی پیاپی پرسپولیس بدون دردسر ثبت شد

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در تحلیلی نوشت: پرسپولیس برای چهارمین مرتبه متوالی بدون مشکل خاصی به عنوان قهرمانی رسید.
کد خبر : 503866
xctnmmgacieeu9dbmsk4.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با اشاره به قهرمانی تیم پرسپولیس برای چهارمین فصل پیاپی اعلام کرد که این قهرمانی در فاصله چهار بازی به پایان رقابت‌های نیم‌فصل در مصاف با نفت مسجد سلیمان نصیب سرخ‌پوشان شد.


تیم یحیی گل‌محمدی در ورزشگاه بهنام محمدی با نتیجه 2 بر یک بر حریف خود غلبه کرد. این پیروزی در شرایطی به دست آمد که پرسپولیس به یک امتیاز نیاز داشت تا عنوان قهرمانی را به نام خود مهر و موم کند. علی علیپور و مهدی عبدی توانستند دو گل برای پرسپولیس به ثمر برسانند و تک‌گل حسین ابراهیم از روی نقطه پنالتی مانع تسلیم شدن نفت مسجد سلیمان نشد.


پرسپولیس فاصله خود را با این پیروزی نسبت به حریفان به 17 امتیاز رساند. نزدیک‌ترین رقیب این تیم سپاهان است و فولاد خوزستان که 20 امتیاز از سرخ‌پوشان کمتر دارد، دو بازی معوقه دارد که حتی با کسب پیروزی در آن بازی‌ها نیز نمی‌تواند از لحاظ ریاضی از پرسپولیس جلو بیفتد.


موفقیت پرسپولیس در کسب چهار عنوان قهرمانی متوالی در شرایطی رخ می‌دهد که اولین دوره لیگ برتر در سال 2001 با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید. سرخ‌پوشان که اولین قهرمانی را به دست آورده بودند، حالا چهار قهرمانی متوالی را تجربه کرده‌اند. آنها به رغم اینکه در ماه ژانویه با جدایی گابریل کالدرون سرمربی آرژانتینی تیم‌شان مواجه بودند و همچنین وقفه چهار ماهه ناشی از بیماری همه‌گیر ویروس کرونا «COVID-19» به عنوان قهرمانی دست یافتند.


یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس در خصوص قهرمانی تیمش گفت: بازیکنان برای کسب عنوان قهرمانی خود را فدا کردند. می‌خواهم این عنوان را به هواداران و بازیکنان سابق اهدا کنم که از ما حمایت کردند. ما انگیزه داشتیم برای چهارمین بار پیاپی قهرمانی را به دست آوریم و این اتفاق افتاد.


هدف بعدی که در دستور کار پرسپولیس قرار دارد، از سرگیری لیگ قهرمانان آسیا 2020 است. تاکنون غول‌های تهرانی در هر دو مسابقه‌ای که در فوریه به پایان رسانده‌اند، تنها موفق به کسب یک امتیاز شده‌اند.


انتهای پیام/4048/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته