دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1399 - 13:33
دلایل قهرمانی‌های متعدد پرسپولیس و ناکامی‌های استقلال از زبان کارشناسان؛

حاج‌محمد: تجربه مجیدی در مربیگری کافی نبود/ علت قهرمانی پرسپولیس گل‌محمدی نیست

پیشکسوت تیم استقلال گفت: برانکو ایوانکوویچ تیم بسیار خوبی در پرسپولیس ساخت و دلیل قهرمانی این تیم مربیگری گل‌محمدی نیست.
کد خبر : 503843
01418627.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، چهارمین قهرمانی پرسپولیس در نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال در شرایطی چهار هفته مانده به پایان مسابقات مسجل شد که استقلال رقیب سنتی این تیم در این سال‌ها نتوانسته تیمی باشد که خواسته هوادارانش را برآورده کند. به همین منظور گروه ورزشی خبرگزاری آنا در نظر دارد نظر کارشناسان خبره را در خصوص موفقیت‌های پرسپولیس و ناکامی‌های استقلال جویا شود.


مهدی حاج‌محمد در خصوص دلایل ناموفق بودن استقلال در چند فصل اخیر که باعث شده پرسپولیس رقیب اصلی‌اش را در کنار خود نبیند، به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: عامل مهم در موفقیت یک مجموعه، مدیریت صحیح است. فقدان مدیریت توانمند مانع تحقق اهداف است. استقلال در فصل جاری با آندره‌آ استراماچونی می‌توانست موفق باشد ولی اشتباه در مدیریت این مربی ایتالیایی باعث شد تا فرهاد مجیدی که از بازیکنان خوب و خوشنام استقلال است، جانشین استراماچونی شود اما مجیدی تجربه بالایی در امر مربیگری نداشت.


وی افزود: مجیدی بازیکنی محبوب نزد هواداران استقلال محسوب می‌شود ولی آیا کیفیت بازیکنی چون مارادونا را دارد؟ قطعاً از او بالاتر نبوده است. مارادونا در عرصه مربیگری نتوانست نتیجه خوبی بگیرد چون مربیگری با بازیکنی تفاوت عمده‌ای دارد. مجیدی در مصاف با حریفان متوسط لیگ امتیازات زیادی از دست داد. فراموش نکنیم که ارزش هر مسابقه سه امتیاز است و فرقی نمی‌کند شما مقابل تیم آخر جدول برنده شوید یا تیمی که در صدر جدول است.


پیشکسوت تیم استقلال خاطرنشان کرد: من معتقدم مدیریت باشگاه استقلال نتوانست برنامه‌ریزی خوبی داشته باشد و این موضوع برای امسال و سال گذشته نیست و آبی‌پوشان در چند سال اخیر با مشکل مدیریت در عرصه باشگاهی و تیم‌داری مواجه بودند. استقلال نیاز به سرمربی دارد که بتواند در مواقع بحرانی نتیجه بگیرد. قطعاً مربی هم نیاز به حمایت از سوی مدیری دارد که بتواند در شرایط بغرنج به تیم کمک کند. استقلال در این زمینه‌ها با مشکل مواجه بود و اگر مربی موفقی هم در این تیم حضور داشت، مدیریت مناسبی از وی حمایت نکرد تا بتواند نتیجه بگیرد.


وی یادآور شد: بسیاری از بازیکنان استقلال در هفته‌های اخیر دچار افت محسوسی شده‌اند. قطعاً سرمربی تیم موظف است تا بتواند از بازیکنان خود به بهترین شکل بازی بگیرد. عملکرد استقلال به گونه‌ای بوده که علاوه بر اینکه در این فصل قهرمانی را از دست داد، شانس چندانی برای گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را ندارد. فوتبال تماشاگرپسندی از سوی آبی‌پوشان انجام نمی‌شود و تیم باید دچار تحول شود. مجیدی اگر می‌خواهد در استقلال بماند، فصل آینده باید از همان هفته اول بتواند در جمع‌آوری امتیاز موفق عمل کند چون در هفته‌های میانی و پایانی اضطراب از دست رفتن امتیاز بسیار بیشتر است.


حاج‌محمد در خصوص اینکه استقلال می‌توانست با حفظ استراماچونی همانند پرسپولیس به ثبات برسد، تصریح کرد: برانکو ایوانکوویچ چندین سال در پرسپولیس ماندگار شد و توانست استخوان‌بندی خیلی خوبی برای سرخ‌پوشان ایجاد کند. شکی نیست که قهرمانی پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی رقم نخورده بلکه نقش برانکو در ساختن بازیکنانی توانمند باعث شده تا سرمربیان پس از او بازیکنان کارآمدی داشته باشند و به پشتوانه آن‌ها به قهرمانی دست یابند.


وی افزود: استراماچونی در اوایل کارش در استقلال اصلاً موفق نبود و نتایج ضعیفی گرفت اما پس از چند هفته توانست به اولین پیروزی دست پیدا کند. او با رعایت اصول مشخصی پیروزی‌های بعدی را رقم زد و تیمش را در مسیر برتری قرار داد. البته باید زمان می‌گذشت تا ببینیم این مربی ایتالیایی می‌تواند در انتهای فصل هم همانند نیم‌فصل اول نتیجه بگیرد که به دلیل عدم پرداخت حقوقش، استراماچونی ترجیح داد در ایران نماند. من معتقدم اگر سرمربی ایتالیایی در استقلال می‌ماند، احتمال قهرمانی آبی‌پوشان در این فصل وجود داشت اما مجیدی به خاطر کمبود تجربه در مربیگری، نتوانست موفق باشد.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته