دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1394 - 12:39
در گفت‌وگو با آنا

بهروز عطایی: لوزانو می‌تواند روحیه تیم ملی را بازگرداند/ نباید اشتباه کواچ را تکرار کنیم

کارشناس والیبال ایران گفت: تیم ملی بعد از مسابقات جهانی ژاپن دچار افت شدید روحی شد که لوزانو می تواند این روحیه را به تیم برگرداند.
کد خبر : 50369

بهروز عطایی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد انتخاب«رائول لوزانو» به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال گفت:«با توجه به تغییراتی که در کادر فنی صورت گرفت، نیاز به یک کادر قوی‌تر از مربیان قبلی داشتیم. فدراسیون روی گزینه‌های زیادی کار کرد و در نهایت «آناستازی» و «لوزانو» را به عنوان گزینه‌های نهایی برگزید. فدراسیون در ادامه به دلیل شرایط کاری «آناستازی»، با «لوزانو »به توافق نهایی رسید و این مربی را برای تیم ملی انتخاب کرد.»


وی ادامه داد:« با توجه به شرایطی که تیم ملی والیبال دارد، بیشتر نیاز به مربی‌ای داشتیم که مدیریت داشته باشد. بازیکنان کنونی یم ملی از نظر تاکتیکی مشکل خاصی ندارند، اما از نظر مدیریتی و روحی روانی بعد از مسابقات جهانی ژاپن دچار افت شدیدی شدند که به طور حتم «لوزانو»با تجربه زیادی که در عرصه مربیگری در تیم‌های مختلف والیبال دنیا دارد، می تواند روحیه از دست رفته را به تیم ملی برگرداند.»


عطایی در مورد حضور «سیچلو»در کادر فنی تیم ملی والیبال افزود:«سیچلو سابقه همکاری زیادی با «لوزانو» دارد و به خاطر هم زبانی با سرمربی تیم ملی از همدیگر شناخت خوبی دارند. از نظر من «سیچلو» به عنوان کسی که در والیبال ایران کار کرده‌است مسئولیت فنی را بر عهده می گیرد و شرایط را برای حضور «لوزانو» فراهم می‌کندتا سرمربی تیم ملی تنها در مورد مسائل مدیریتی تیم را کنترل کند.»


کارشناس والیبال ایران در مورد حضور مربیان داخلی در کادر فنی تیم ملی والیبال گفت:« مربیان خوبی در ایران هستند که می توانند در کادر فنی تیم ملی جای بگیرند. البته فدراسیون باید در مورد انتخاب مربیان داخلی هم پارامترهایی درنظر بگیرد و مربیان داخلی را مورد ارزیابی قراردهد. مشکل اصلی تیم ملی در زمان کواچ عدم هماهنگی میان کادر فنی تیم ملی بود که دوباره نباید این اشتباه را تکرار کنیم. قطعا فدراسیون باید دنبال مربیان داخلی باشد که به عنوان مربی تجربه حضور در رقابت‌های بزرگ را دارند و می توانند به تیم ملی کمک کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته