دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1399 - 04:30

تعیین تکلیف کلاس اولی ها در شرایط کرونا

امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار کلاس اولی راهی مدارس می‌شوند.
کد خبر : 503619
2640924_474.jpg

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، از اول خرداد ستادهای ثبت نام تشکیل و تیم های نظارتی شکل گرفتند و روند ثبت‌‌نام در مدارس شروع شد.
ثبت نام یک میلیون و ۵۰۰ هزار کلاس اولی از روز شنبه چهارم خرداد ماه آغاز شد و  طبق اعلام حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش، آمار کلاس اولی‌ها در سال تحصیلی جدید، ۱۰۰ هزار نفر بیشتر از سال گذشته است.
ثبت نام کلاس اولی‌ها تا پایان شهریور و در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته انجام می‌شود. البته آموزش و پرورش از خانواده‌ها خواسته است که ثبت نام را به روزهای پایانی تابستان موکول نکنند.


کلاس ها چند نفره هستند؟


براساس آیین نامه باید حداکثر تعداد دانش آموزان در کلاس‌های پایه اول ۲۶ نفر باشد و آموزش و پرورش به مدیران مدارس تأکید کرده تا این میزان را رعایت کنند.


برای ثبت نام باید هزینه بدهیم؟


ثبت نام در مدارس هیأت امنایی و غیردولتی براساس شهریه مصوب انجام می‌شود و در مدارس دولتی رایگان خواهد بود.
ثبت نام در مدارس دولتی براساس محدوده جغرافیایی صورت می‌گیرد و خانواده‌ها باید مدارک احراز محل سکونت خود را در موقع ثبت نام به مدرسه ارائه کنند.


آموزش چگونه است؟


یکی از این سناریوها این است که شرایط سفید باشد که تقریباً غیرمحتمل ترین شرایطی است که قابل پیش‌بینی است که در این صورت سال تحصیلی با حضور دانش‌آموزان در مدارس آغاز می‌شود.
حاجی میرزایی گفت: سناریوی دوم که محتمل‌تر است، این است که با شرایط زرد روبرو شویم که در این صورت می‌توانیم حضور دانش آموزان در مدارس را داشته باشیم اما با رعایت پروتکل‌های دقیق بهداشتی و تعداد کنترل‌شده دانش آموزان در کلاس‌های درس و رعایت کامل فاصله فیزیکی.
 به همین دلیل هم تعطیلی پنجشنبه‌ها را لغو کردیم تا بتوانیم مدارس را در این شرایط به صورت زوج و فرد میان تعداد دانش آموزان کلاس تقسیم کنیم. دانش آموزانی که روزهای زوج در مدارس حضور دارند در روزهای فرد می‌توانند به صورت غیر حضوری به تکالیفشان برسند یا از آموزش‌های غیرحضوری بهره بگیرند.
اگر وضعیت در آن منطقه قرمز باشد کلاسها کاملا غیرحضوری برگزار میشود.


معلمان با نظارت مدیر مدرسه باید اطمینان حاصل کنند کودک کلاس اولی مهارت لازم را فرا گرفته و حروف الفبا را آموخته است به خانواده‌ها توصیه شده با مدارس همکاری کنند و تا جایی که امکان دارد در گروه‌های دو و سه نفره ارزیابی‌ها حضوری باشد همچنین در تابستان برنامه خاصی برای کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها از طریق شبکه آموزش در نظر گرفته شده است.


 


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته