دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

بوی تبانی در لیگ برتر فوتبال حس می‌شود/ لزوم بررسی دقیق مسابقات از سوی نهادهای نظارتی

خطر تبانی لیگ برتر فوتبال را تهدید می‌کند و نهادهای نظارتی باید با جدیت بیشتری تمامی اتفاقات را زیر نظر بگیرند.
کد خبر : 502365
1209261-real-madrid-two-points-from-laliga-title-after-granada-win.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود و در این میان اگر پرسپولیس را که قهرمانی‌اش قطع به یقین به نظر می‌رسد، نادیده بگیریم، رقابت برای دیگر کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا و ماندن در لیگ برتر داغ است و در این میان احتمال تبانی و اتفاقات دیگر وجود دارد.


صحنه‌های مشکوک و بحث‌برانگیز تنها به اشتباهات تأثیرگذار داوری ختم نمی‌شود و باید بپذیریم که گل به خودی‌های عجیب، اخراج‌های مشکوک و جابه‌جایی‌های عجیب مربیان در این هفته‌های پایانی زیاد اتفاق افتاده و باعث شده تا حرف و حدیث‌های زیادی به همراه داشته باشد. این موضوع مستلزم نظارت دقیق‌تر نهادهای ذی‌ربط به خصوص سازمان لیگ و کمیته‌های انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال است چرا که بسیاری از بازی‌ها سرنوشت‌ساز هستند و احتمال آنکه نتایجی رقم بخورد که نتیجه آن در داخل زمین تعیین نشده باشد، زیاد است.


بسیاری پس از بازی تیم‌های ذوب‌آهن و ماشین‌سازی تبریز که تیم داوری با سه اشتباه عجیب و تأثیرگذار خود باعث شدند تا دو گل سالم ذوب‌آهن مردود اعلام شود و یک پنالتی به ضرر این تیم گرفته شود، معتقد هستند که احتمال تبانی در این مسابقه وجود دارد. البته که نمی‌توان اشتباهات داوری دیدار ذوب‌آهن و ماشین‌سازی را عمدی دانست و احتمال دارد داوران سهواً دچار خطا شده باشند ولی این واقعیت وجود دارد که باید تمامی مسائل با دقت مورد نظارت قرار گیرد.


در هفته‌های پایانی اخراج‌های غیرمنتظره، پنالتی‌هایی که لزومی به خطای بازیکن خودی نبوده، گل به خودی‌هایی مشکوک و حتی تغییر سرمربی چندین تیم میانه و پایین جدولی، ناخواسته ایجاد شک و تردید در جامعه فوتبال کرده است. البته که تمامی این موارد می‌تواند عمدی نباشد ولی لزوم بررسی تمامی وقایع رخ داده و حوادثی که در هفته‌های آینده رخ خواهد داد، وجود دارد. بسیاری تیم‌ها نگران سقوط نیستند و امیدی هم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان ندارند. این تیم‌ها در دیدارهایی که تا پایان فصل برگزار می‌کنند مقابل رقبایی قرار می‌گیرند که برخی در خطر سقوط هستند و برخی دیگر شانس کسب سهمیه آسیایی دارند. در چنین شرایطی ممکن است اتفاقاتی مشکوک رخ دهد که باید با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد تا نتیجه مسابقات درون مستطیل سبز رقم بخورد.


انتظار هواداران فوتبال از تمامی نهادهای نظارتی این است که با جدیت و دقت بسیار زیادی تمامی بازی‌ها را رصد کنند تا شاهد رخ دادن اتفاقی غیرفوتبالی نباشیم. فوتبال پاک موضوعی است که خواسته همه علاقه‌مندان به این ورزش است و حتی اگر تیمی حذف شود ولی اخلاق زیر سؤال نرود، باز هم پذیرفتن آن آسان‌تر است تا اینکه تیمی با اتکا به حوادثی غیرفوتبالی به مقصودش برسد و در آینده از سوی نهادهای نظارتی با جرائم سنگینی مواجه شود. امید است که اجازه هرگونه تبانی در هفته‌های پایانی لیگ برتر داده نشود تا عدالت فوتبالی اجرا شود.


انتهای پیام/4048/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته