دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1399 - 14:16
نوید مظفری‌زاده:

VAR اشتباهات داوری را کاملاً از بین نمی‌برد/ تیم داوری دیدار ذوب‌آهن و ماشین‌سازی اشتباهات تأثیرگذار داشت

کارشناس داوری گفت: تیم داوری دیدار ذوب‌آهن و ماشین‌سازی دو اشتباه تأثیرگذار داشت و باید محروم شود اما محرومیت مشکل را حل نمی‌کند.
کد خبر : 502248
نوید مظفری‌زاده.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، نوید مظفری‌زاده  در خصوص قضاوت تیم داوری دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و ماشین‌سازی اظهار کرد: تیم داوری مرتکب 2 اشتباه تأثیرگذار شد، اول اشتباه آفساید، دوم گل درست ذوب‌آهن که داوری خطای هند گرفت. این 2 اشتباه باعث ضرر به ذوب‌آهن شد. تیم داوری هم باید محروم شود اما با این محرومیت مشکل حل نمی‌شود.


وی افزود: باید دنبال این موضوع برویم که چرا این مشکلات پیش می‌آید. من این بازی را کامل دیدم. هر 3 پنالتی اعلام شده درست بود، 90 درصد خطاهای اعلام هم به درستی بود بنابراین نمی‌توان عملکرد او را زیر سوال برد. تهمت زدن به تیم داوری درست نیست. نمی‌توان همه چیز را زیر سؤال برد. اگر سیستم نظارتی درستی داشته باشیم این مشکلات حل می‌شود.


کارشناس داوری در مورد افزایش ورود به عرصه داوری، عنوان کرد: افرادی که در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال انتخاب می‌شوند توسط روسای هیئت‌ها به آن‌ها رأی داده می‌شود بنابراین هیئت‌ها انتظار دارند داور آن‌ها به کلاس داوری دعوت شود و در نهایت هم به آن‌ها قضاوت داده شود در غیر اینصورت هیئت رئیسه از سوی هیئت‌ها پشتیبانی نمی‌شود. کامرانی‌فر تلاش کرد تعداد داوران را کم کند اما به خاطر فشاری که از هیئت‌ها وارد شد نتوانست این کار را انجام دهد.


مظفری که با برنامه ورزش و مردم صحبت می‌کرد، در خصوص استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی VAR تصریح کرد: این سیستم درمان کامل مشکل داوری نخواهد بود. VAR اشتباهات را کم می‌کند اما در اینجا هم یک انسان صحنه‌ها را می‌بیند و نظر می‌دهد.


کارشناس داوری درباره اینکه برخی اشتباهات داوری مشهود است، تأکید کرد: زیرساخت لازم را نداریم و هزینه هم نمی‌کنیم. باید ساختار داوری را به‌طور کامل تغییر دهیم در این صورت نتایج آن را خواهیم دید.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته