دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1399 - 11:41
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان:

نیاز اصلی جامعه رشد متوازن آموزش عالی برای توسعه همه‌جانبه است/ هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت تمام رشته‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان نیاز اصلی جامعه را هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت تمام رشته‌ها و رشد متوازن آموزش عالی برای توسعه همه‌جانبه کشور دانست.
کد خبر : 502348
20200715095130_IMG_1222.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از سمنان، عبدالله خالصی‌دوست در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان و اداره کل آموزش‌وپرورش این استان که به‌صورت مجازی و به میزبانی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با وجود بیش از ۴۰۰ واحد دانشگاهی و ۷۰۰ مدرسه یک شبکه آموزشی بزرگ علمی و پشتوانه‌ای برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.


وی افزود: همان‌طور که دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک نهاد مردمی تمام امکانات و تجهیزات خود را اعم از نرم‌افزار، سخت‌افزار و منابع انسانی در خدمت مردم قرار داده است، آموزش‌وپرورش هم به‌عنوان یک نهاد اصلی در تربیت نیروی انسانی یک زیرساخت بسیار مهم برای جامعه محسوب می‌شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه اگر امکانات این دو مجموعه برای خدمت به جامعه به اشتراک گذاشته شود، هم‌افزایی قابل توجهی رخ داده و نتایج شگفت‌انگیزی در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه قانونی و ملی خود می‌داند که امکانات خود را در اختیار مردم قرار داده و به‌عنوان یک دانشگاه حل مسئله و مسئله‌محور برای معضلات و مشکلات اجتماعی راهکار ارائه دهد.


دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه امروز دانشگاهی موفق است که بتواند مشکلات جامعه را حل کند، تصریح کرد: آموزش‌وپرورش با توجه به گستردگی که در اختیار دارد، می‌تواند صورت مسائل را مطرح و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی برای جامعه راهکار ارائه دهد.


خالصی‌دوست نسبت دانشجو به جمعیت در استان سمنان را یک به هشت اعلام و این استان را استان ممتاز علمی و دانشگاهی معرفی کرد و با اشاره به سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها و تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش، هم‌افزایی هرچه تمام‌تر را برای اجرایی شدن اسناد بالادستی خواستار شد.


وی نیاز اصلی جامعه را هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت تمام رشته‌ها و رشد متوازن آموزش عالی برای توسعه همه‌جانبه کشور دانست و تأکید کرد: با وجود زیرساخت‌های مناسب آموزش عالی در سطح استان، دیگر نیاز به اعزام دانشجو به خارج از کشور و حتی سایر استان‌ها نیست و در این راه هر مدرسه می‌تواند به‌عنوان یک کمیته هدایت تحصیلی عمل کند.


به گزارش آنا، در این جلسه که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان میزبان مدیران آموزش‌وپرورش شهرستان‌های تابعه بودند و پس از امضای تفاهم‌نامه در جلسات جداگانه حضوری با محور موضوعات تفاهم‌نامه، راه‌های گسترش همکاری را بررسی و هماهنگی‌های لازم را انجام دادند.


تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با اداره کل آموزش‌وپرورش این استان با موضوع همکاری‌های مشترک علمی، پژوهشی، آموزشی و ورزشی به مدت دو سال اعتبار داشته و قابل تمدید خواهد بود.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته