دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1399 - 18:02
امام‌جمعه دامغان:

دانشگاه آزد اسلامی باقیات و صالحات ملی و بین‌المللی مملکت است

امام‌جمعه دامغان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توسعه علمی، پژوهش، بهداشتی، صنعتی و صنایع غذایی به عنوان صالحات و باقیات ملی و بین‌المللی در ایران مطرح است.
کد خبر : 502283
1.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دامغان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد حسینیان در خطبه اول با اشاره به آیات و روایات از ضروت توکل به خدا سخن گفت و اظهار کرد: کسی که بر خدا توکل می‌کند بدون شک بهترین وکیل را انتخاب کرده و می‌داند که تمام امور به دست خداست بنابراین اگر مسلمان و مؤمن هستید باید به خدا توکل داشته باشید.


حسینیان در خطبه دوم با اشاره به‌ضرورت رعایت تقوای الهی، گفت: نقوی، بهترین زاد و توشه آدمی در سفر آخرت است پس بهتر آنکه عاقبت خود را با نور تقوای الهی نورانی کنید.


وی مساجد را خانه پرهیزکاران دانست و تأکید کرد: مرتب به مساجد بروید و با خانواده در جماعت شرکت کنید زیرا حضور در مسجد طبق روایات اسلامی، آسایش و کامیابی در زندگی و عبور از صراط را تضمین می‌کند.


این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از خطبه دوم به بازدیدها و نشست‌های هفته اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: بازدید از عشایر و کارخانه فنر لول دامغان امیدوارکننده بود و نشست با مسئولان مهدالرضا، حضور در جمع مربیان حلقه صالحین در رابطه با حجاب و عفاف، ملاقات با مدیرکل ارشاد اسلامی استان و حضور در شورای آموزش‌وپرورش در موضوع هدایت تحصیلی در هفته اخیر انجام شد.


عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه استان سمنان از دو نشست و دیدار هفته گذشته به تفصیل یاد کرد و با اشاره به ملاقات با ناظران شورای نگهبان و ذکر اینکه فرصتی دست داد تا یک بار دیگر جایگاه و اهمیت این شاکله مهم نظارتی را مرور کنیم؛ گفت: این شورای متشکل از فقها و حقوقدانان، فیلتری مطمئن در برابر ورود و نفوذ ناصالحان به مراجع تصمیم‌ساز و تصویب قوانین مخالف شرع و قانون است و حمایت از شورای نگهبان را بر اساس اندیشه و تفکر انقلابی، فرامین رهبر کبیر انقلاب و تأکیدات مقام معظم رهبری، وظیفه خود می‌دانیم.


حسینیان به دیدار با سرپرست و اعضا هیئت‌رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت سی‌وپنج مین سالگرد تأسیس این موسسه آموزشی اشاره کرد و با تأکید به جایگاه دانشگاه در ابعاد علمی، پژوهشی، تحقیقاتی، بهداشت و درمان، عمران، صنعت و صنایع غذایی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با این حجم از خدمات به عنوان صالحات و باقیات ملی و بین‌المللی در ایران مطرح است.


امام‌جمعه دامغان گزارش توفیقات دانشگاه آزاد اسلامی را دلگرم‌کننده دانست و با قدردانی از نعمتی و همکارانشان، یادآور شد: 25 تیرماه، سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان اولین دانشگاه در دامغان است و امروز این واحد دانشگاهی، 35 سال دارد که در زمینه‌های خدمات علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مطرح و در علوم داروسازی و حقوق قضایی، زبانزد است.


رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان، توجه فرهنگی در دانشگاه‌ها را مورد تأکید قرار داد و به‌ضرورت حمایت مردمی از دانشگاه آزاد اسلامی دامغان، اشاره و خاطرنشان کرد: مراکز تحقیقاتی پسته و علوم دارویی و مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی دامغان فعال‌اند و 4 داروی گیاهی، ژل ضدعفونی و محلول دهان‌شویه ضدکرونا در این واحد ساخته شده و با مرکز مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی و نیز با توسعه مدارس سما و امکانات و اماکن و ظرفیت‌های مناسب در خدمت شهروندان دامغانی است.


به گزارش آنا، سرپرست واحد دامغان به همراه جمعی از همکاران با رعایت نکات بهداشتی در نماز جمعه این هفته دامغان حاضر شدند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته