دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1394 - 10:51

افشای طرح افراط‌گرایان برای ترور «پاپ فرانسیس» در آفریقای مرکزی

سرویس‌های ویژه فرانسه از احتمال ترور «پاپ فرانسیس» هنگام سفرش به آفریقای مرکزی خبر دادند و اعلام کردند اطلاعاتی در این‌باره در دست دارند.
کد خبر : 50190

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک»، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان قرار است 29 نوامبر (8 آذر) برای شرکت در مراسم افتتاحیه کلیسای جامع شهر «بانگی» به آفریقای مرکزی سفر کند.


روزنامه «هافینگتن‌پست» نوشت: کارشناسان فرانسوی درباره خطر ترور «پاپ فرانسیس» هشدار دادند و در این‌باره بر آماده نبودن نیروهای امنیتی محلی برای جلوگیری از این اقدام تاکید کردند.


به‌نوشته این روزنامه آمریکایی، «پاپ فرانسیس» در جریان این موضوع قرار گرفته است ولی گفته است که این سفر با وجود هشدارهای فرانسه انجام می‌شود.


باوجود این، مقام‌های کلیسا اعلام کرده‌اند که تلاش می‌کنند تا ضمانت لازم درباره برقراری فضای صلح‌آمیز در زمان انجام این سفر گرفته شود.


انتظار می‌رود هزاران مسیحی از کامرون و کنگو (دو کشور همجوار) به‌سوی جمهوری آفریقای مرکزی سرازیر شوند.


یک مقام مسئول در وزارت دفاع فرانسه که به آفریقای مرکزی سفر کرده است، گفت: آفریقای مرکزی، کشوری است که در آن نه نیروهای پلیس و نه ارتش بازسازی نشده‌اند.


این منبع افزود: 900 سرباز فرانسوی که از حدود 100 هزار و 800 نیروی صلح‌بان سازمان ملل و اتحادیه آفریقا پشتیبانی می‌کنند در صورت امکان، امنیت فرودگاه را حفظ و به تخلیه کمک‌های پزشکی کمک می‌کنند اما فراتر از آن کاری نمی توانند انجام دهند.


به‌دنبال افزایش خشونت‌های فرقه‌ای در جمهوری آفریقای مرکزی، یک صلح‌بان سازمان ملل سه‌شنبه گذشته در این کشور کشته شد.


در جریان خشونت‌های مشابه در اواخر سپتامبر در شهر «بانگی» که قبل از مداخله نیروهای صلح‌بان سازمان ملل و فرانسه رخ داد، دستکم 61 نفر کشته شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته