دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1399 - 08:00
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدشهر عنوان کرد؛

دانشگاه آزاد اسلامی مانع مهاجرت روستائیان به شهرها/ کشاورزان آستین بالا زدند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدشهر با بیان اینکه کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای یکی از اهداف دانشگاه است، عنوان کرد که با فعالیت‌های کشاورزی در زمین‌های تحقیقاتی از مهاجرت کشاورزان به شهر‌های همجوار جلوگیری می‌کنیم.
کد خبر : 501729
1.jpg

سیدابراهیم دشتی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا اظهار کرد که با پایان یافتن برداشت گندم و کسب مجوز از مراجع ذی‌صلاح، کشت محصول ذرت در زمین‌های تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدشهر آغاز شده است.


وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی زاهدشهر بر مراحل کاشت، داشت و برداشت نظارت می‌کند و تلاش داریم تا نهایت استفاده و بهره‌وری را در کنار تحقیقات از زمین‌های کشاورزی ایجاد کنیم.


بیشتر بخوانید:


نبود شغل پایدار در روستاها از دلایل مهاجرت به شهرهاست


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدشهر افزود: با توجه به تجربه کشت محصولات در سال قبل درصددیم تا هرسال به لحاظ کیفیت، کمیت و‌ تنوع محصولات کشاورزی کارنامه قابل توجهی ارائه دهیم.


دشتی در پاسخ به این پرسش که چند هکتار از زمین‌های تحقیقاتی واحد زاهدشهر به کشت ذرت اختصاص یافته است؟ عنوان کرد: از مجموع 70 هکتار زمین تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدشهر، 25 هکتار را به کشت ذرت اختصاص داده‌ایم و مقرر شده مابقی زمین‌ها تبدیل به باغ  شود.


کشت مرکبات در زمین‌های تحقیقاتی


ابراهیم دشتی


وی با بیان اینکه در این باغ تحقیقاتی محصولاتی مانند زیتون، نخل، غوره و مرکبات کاشته می‌شود، هدف اصلی از این کار را کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای عنوان کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدشهر با بیان اینکه با فعالیت کشاورزی از مهاجرت کشاورزان به شهرستان‌های همجوار جلوگیری می‌کنیم، متذکر شد: امیدوارم در آینده فعالیت‌های اقتصادی و کشاورزی را افزایش دهیم.


دشتی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا از استادان کشاورزی برای تحقیقات پژوهشی استفاده می‌کنید به آنا گفت: خیر، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدشهر استاد کشاورزی نداریم و تحقیقات خود را از استادان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی همجوار مانند فسا، جهرم و شیراز دریافت کردیم.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته