دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1399 - 12:00
فلاحی در گفتگوی مشروح با آنا:

روحانی را استیضاح نمی‌کنیم ولی سؤال در دستور کار مجلس قرار دارد

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: با صحبت‌هایی که در جلسات بعد از فرمایش مقام معظم رهبری تا امروز مطرح شده سؤال از رئیس جمهور منتفی نشده، اما استیضاح وی از دستور کار خارج شده است.
کد خبر : 501567
Saeed Sajjadi 02.JPG

احمدحسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: صحبت‌های مقام معظم رهبری کار و وظیفه مجلس را سنگین‌تر کرده است.


وی ادامه داد: ایشان تعبیری در خصوص مجلس یازدهم داشته و معتقدند مجلسی ممتاز در طول دوره‌های گذشته بوده و ویژگی حضور نیروهای جوان، با تجربه و پیشکسوت‌ها در ترکیب نمایندگان این شاخص بودن را نمایان‌تر می‌کند.


احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی


نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ترکیب جوانان اهل فکر، مدیران باتجربه که برخی در سطح وزارت‌خانه‌ها نیز فعال بوده‌اند، وجه تمایز این مجلس با مجالس دیگر است، تصریح کرد: حضور پیشکسوت‌هایی از ادوار مجلس و مدیریت‌های مختلف در کنار دو ترکیب مذکور در مجلس فعلی باعث شکل‌گیری انتظارات عدیده از این مجلس شده است.


مجلس برای سؤال از دولت محق است


فلاحی با تأکید بر اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری دولت باید وظایف خود را تا روز آخر انجام دهد و مجلس هم باید به وظایف خود عمل کند، گفت: مجلس ضمن اینکه حق سؤال و تفحص از بدنه دولت را دارد، اما یک سری شرایط مانند حفظ حرمت‌ها را هم باید در نظر بگیرد.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه طبیعتاً وظیفه مجلس قانون‌گذاری و نظارت بوده و در حیطه نظارتی تلاش خواهد کرد که دولت در مسیر قانونی خود کار انجام دهد، افزود: طبق گزارش رئیس مجلس برنامه‌هایی برای کارآمدسازی مجلس و دولت در دستور کار است از این رو آینده بهتری پیش رو قرار دارد.


فلاحی با تأکید بر اینکه طرح سؤال از رئیس جمهور و کابینه دولت در صورتی که تخطی از قانون رخ دهد در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: با صحبت‌هایی که در جلسات بعد از فرمایش مقام معظم رهبری تا امروز مطرح شده سوال از رئیس جمهور منتفی نشده اما استیضاح وی از دستور کار خارج شده است.


وی با اشاره به اینکه سوال از رئیس‌جمهور با 200 امضا آماده طرح در صحن علنی مجلس است، گفت: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس نافی سؤالات نماینده‌ها از رئیس جمهور نیست.


راهکار نمایندگان برای رفع مشکلات تجمع‌‎کنندگان مقابل مجلس


سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در پاسخ به این سؤال که تدبیر مجلس برای رفع مشکلات مربیان پیش دبستانی، حق‌التدریس و نهضتی‌ها که مقابل مجلس تجمع می‌کنند چیست؟ افزود: نمایندگان در این تجمع‌ها حاضر شده‌اند و تمام تلاش خود را نیز برای رفع مشکلات مردم به کار می‌گیرند، اما در این رابطه بارها نیز گفته شده که تجمع با توجه به خطرات جاده‌ای و شیوع ویروس کرونا اقدام درستی نیست.


وی ادامه داد: متأسفانه برنامه‌ریزی توسط افراد خاصی از سراسر کشور برای تجمع مقابل مجلس صورت می‌گیرد که تبعات و مخاطرات احتمالی آن در نظر گرفته نمی‌شود.


فلاحی با بیان اینکه به مسئولان این تجمعات گفته شده که اگر اتفاقی برای این افراد در جاده رخ دهد یا بیماری کرونا بر آن‌ها عارض شود باید پاسخگو باشند، یادآور شد: این روش درستی برای حل مشکلات نبوده و نیست از این رو مردم نیز باید بدانند که حل مشکلات آن‌ها در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد.


احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی


وضع قانون با زور ممکن نیست


وی با تأکید بر اینکه با زور نمی‌توان قانون وضع کرد، افزود: اکنون گفته می‌شود برای وضع قوانین باید منبع مالی تعریف شود، از این رو مجلس اگر قانونی برای استخدام این افراد نیز وضع کند، به‌طور حتم اگر منابع مالی آن دیده نشده باشد، مصوبه اجرایی نخواهد شد.


سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: طی رایزنی‌های که با دولت صورت گرفته استخدام مربیان پیش‌دبستانی، حق‌التدریسی و نهضتی‌ها به‌تدریج صورت خواهد گرفت.


انتهای پیام/4151/4082/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته