دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 تير 1399 - 15:23
کیکاووس سعیدی در گفتگو با آنا:

ابهامات شورای نگهبان به زودی برطرف می‌شود/ اساسنامه از طریق کمیته ملی المپیک ارسال نشد

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: رئیس کمیته ملی المپیک با دولت در ارتباط است و به زودی ابهامات شورای نگهبان به اساسنامه حل و فصل می‌شود.
کد خبر : 501009
کیکاووس سعیدی 16.jpg

کیکاووس سعیدی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره ابتلایش به ویروس کرونا گفت: مشکوک به این ویروس بودم اما خدا را شکر الان وضعیت خوبی دارم و هم‌اکنون در محل کارم حاضر شده‌ام.


دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره ایرادات شورای نگهبان به اساسنامه کمیته و اشتباه بزرگ مسئولان کمیته در ارسال این اساسنامه گفت: اساسنامه از طرف کمیته ملی المپیک به شورای نگهبان ارسال نشد بلکه طبق چارچوب تعیین شده می‌بایست اساسنامه را برای تصویب به هیئت دولت و کمیسیون اجتماعی ارسال می‌کردیم که در هیئت وزیران در آبان ماه سال گذشته به تصویب رسید، بنابراین از سوی هیئت دولت به شورای نگهبان ارسال شد. بالاخره بر اساس چارچوب و پروتکل‌های تعیین شده از لحاظ قوانین داخلی، این روند طی شد اما جای نگرانی نیست. با تعامل و رایزنی مشکلات رفع می‌شود.


وی گفت: رئیس کمیته ملی المپیک با دولت در ارتباط است و این موضوع را حل می‌کند. امیدواریم که به زودی این مسئله حل و فصل شود. کمیته ملی المپیک ایران هم مثل سایر کشورها عضو نهاد بین‌المللی IOC است و طبق آن همه کشورها باید منشور المپیک را به رسمیت بشناسند. در کشور ما از سال 1327 این اتفاق صورت گرفت و در ایران منشور المپیک به رسمیت پذیرفته شده و این کمیته مانند 206 کشور دیگر عضو IOC است. منشور المپیک هم برای همه کشورها یکسان است. نفی تبعیض نژادی، جنسیت و ... جزء اصول منشور المپیک است که برای توسعه مبانی انسانی و اخلاقی، آرمانی محسوب می‌شود.


دبیر کمیته ملی المپیک تأکید کرد: خوشبختانه اساسنامه کمیته در هیئت اجرایی IOC و مجمع عمومی تصویب شده است. در داخل کشور هم به تصویب هیئت وزیران رسیده و امیدواریم که این ابهام هم در شورای نگهبان به زودی برطرف شود.


سعیدی در پاسخ به این سؤال که محدودیت زمانی برای برطرف کردن ایرادهای شورای نگهبان وجود ندارد، پاسخ داد: ما طبق اساسنامه مسیر را ادامه می‌دهیم. به هر حال باید هم به موازین و مقررات بین‌المللی و هم امور و قوانین داخلی کشور احترام بگذاریم و در قالب یک چارچوب حرکت کنیم. بنابراین امیدوار هستیم که این موضوع به زودی حل و فصل شود و تناقضی به وجود نیاید.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته