دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«زن‌ها فرشته‌اند ۲» و تداوم حیات کمدی‌های آبکی در شرایط کرونایی! +فیلم

با اکران فیلم «زن‌ها فرشته‌اند ۲» از هفته آینده باید منتظر یک کمدی بی‌مایه، ضعیف و مبتنی بر طنزهای کلامی و رقص و آواز از آرش معیریان باشیم.
کد خبر : 500711
11457770_694.jpg

به‌گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا،در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم شورای صنفی نمایش در تازه‌‌ترین تصمیم خود مقرر کرد فیلم‌های سینمایی «زن‌ها فرشته‌اند ۲» به کارگردانی آرش معیریان و تهیه‌کنندگی محمدحسین فرحبخش در گروه ماندانا، «آنجا همان ساعت» ساخته سیروس الوند در گروه ایران و فیلم کودک «پیشی‌میشی» ساخته حسین قناعت در گروه بهمن از روز چهارشنبه ۲۵ تیر اکران شوند.


البته در این میان تهیه‌کننده فیلم «پیشی میشی» روز چهارشنبه هجدهم تیرماه اعلام کرد که به خاطر گسترش دوباره کرونا و تعطیلی احتمالی سینماها به خصوص در شهرستان‌ها از اکران انصراف می‌دهند.



از سوی دیگر، به نظر می‌رسد آرش معیریان در تازه‌ترین اثر خود بازهم در ادامه ساخت کمدی‌های بی‌مایه و سطحی، فیلمی سرشار از لودگی و طنزهای کلامی روانه اکران خواهد کرد. او پس از تجربه تدوین چندفیلم سینمایی در اواخر دهه هفتاد، کارگردانی را با کمدی پرفروش «کما» در سال 1382 آغاز کرد و در ادامه فعالیت خود، فیلم هایی را ساخت که با مؤلفه های خاصی شناخته می‌شدند.


تنها نگاهی به اسامی این فیلم‌ها که در پانزده سال اخیر ساخته شده و اغلب روی پرده رفته‌اند، می‌تواند تا حد زیادی محتوای آن را روشن سازد؛ آثاری همچون شارلاتان، چپ‌دست، شیر و عسل، داماد خجالتی، فیتیله و ماه‌پیشونی، آس و پاس، دریاکنار، خالتور، دم سرخ‌ها و آپاچی که معمولاً نام محمدحسین فرحبخش و عبدالله علیخانی را به عنوان تهیه کننده در کنار خود داشتند.


با انتشار پوستر و تیزر فیلم «زن‌ها فرشته‌اند ۲» یک هفته مانده به اکران،احتمالاً باز هم شاهد اکران فیلمی خواهیم بودم که تحت لوای کمدی با فیلمنامه‌ای ضعیف و آبکی تنها بر طنزهای کلامی، حرکات موزوزن و آواز و موقعیت‌های فانتزی در پی جذب مخاطب است.اتفاقی که در فیلم‌های قبلی معیریان نیز رخ داد و اصطلاحاتی همچون کمدی «آبگوشتی»، «آبکی»، «بزن دررویی»، فیلم‌های شانه تخم‌مرغی(هنگام پخش در شبکه نمایش خانگی) و کمدی مبتذل را در سینمای ایران رایج کرد.



«زن‌ها فرشته اند۲» اثری است که با توجه به ترکیب بازیگران، سابقه کارگردان و البته تهیه‌کننده و تیزر منتشرشده مشخصاً برای گیشه ساخته شده است. شاید بتوان این فیلم را یکی از کم کیفیت ترین آثار پیش بینی کرد، این فیلم از دسته آثار ملقب به سوپرمارکتی بوده که در زمان کم و با بودجه ای محدود به دنبال گیشه است. 


 آن‌گونه که در خبرها آمده، «زن‌ها فرشته‌اند ۲» یک کمدی-فانتزی است که از ۲۵ تیر در ۲۰۰ سالن سینما در سراسر ایران روی پرده خواهد رفت. سری اول این فیلم به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی در سال 1386 ساخته شد.


محمدرضا شریفی‌نیا، نیوشا ضیغمی، سحر قریشی، نسرین مقانلو، میرطاهر مظلومی، علی صادقی، مریم سعادت، سیروس همتی، مهتاج نجومی، شهین تسلیمی، حسین ملکی، احمدرضا موسوی، صدیقه کیانفر، شیرین ایزدی، آیدا نوری و مهدی صارمی بازیگران این کمدی هستند.





 انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته