دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1399 - 16:28

موثرترین راه مقابله با کرونا چیست؟

بیماری ناشی از کووید 19 با سرعت در جهان گسترش یافته است. ازجمله اقدامات مناسب برای جلوگیری از انتقال ویروس، استفاده از تجهیزات حفاظت شخصی است.
کد خبر : 500247
corona-virus-in-flight1.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، در حال حاضر تعداد مبتلایان به این بیماری در جهان از مرز یازده میلیون نفر گذشته است و کشورها با چالش متفاوتی مواجهند. انتظار می رود با ادامه پیشروی بیماری، همچنین بروز موج های بعدی آن تا زمان انجام واکسیناسیون عمومی دنیا همچنان با این چالش ها مواجه باشد. چالش هایی مثل کمبود دارو و لوازم حفاظتی، کمبود تخت در بیمارستان ها و ...


با توجه به صحبت‌های وزیر بهداشت هنوز در پیک اول کرونا قرار داریم و آنچه امروز شاهد هستیم گردش پیک است که موجب شده برخی استان‌های سفید و کم درگیر، در وضعیت قرمز قرار بگیرند. ممکن است در روزهای آینده برخی از استان‌ها هم با چرخش پیک، قرمز شوند. بهترین راه مقابله با این بیماری رعایت اصول پیشگیری است که متاسفانه کمرنگ شده است.


موثرترین راه مقابله با شیوع ویروس کرونا


حدود 78 درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را تا اوسط اوردیبهشت ماه رعایت می‌کردند اما درصد رعایت مردم تا اواخر خرداد ماه به 21 درصد و در تهران به 9 درصد کاهش پیدا کرد که بسیار نگران کننده است. بی تردید رعایت پروتکل‌های درمانی توسط مردم موثرترین راه مقابله با شیوع ویروس کرونا است. بنابراین مردم باید ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی از حضور در تجمعات غیر ضروری خودداری کرده و تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. رعایت بهداشت فردى از قبیل: استفاده از ماسک، دستکش و مایع ضدعفونى براى دست‌ها و سطوح و همچنین رعایت فاصله یک و نیم تا ٢ متر با افرادى که داراى علائمى همانند سرماخوردگى ساده، تعریق زیاد و سرفه‌هاى پى در پى دارند، مهمترین رکن براى مقابله با ویروس کرونا است. به هموطنان توصیه مى‌شود با رعایت موارد بهداشتى، در منزل ماندن و پرهیز از سفرهاى غیر ضرورى در تابستان٩٩ به سلامت خود و عزیزان‌شان اهمیت داده و بار سنگینى را از دوش پرسنل حوزه سلامت بردارند.


باید بدانیم که با رعایت نکات و آداب تنفسی می‌توانیم زنجیره بیماری را متوقف کنیم. همچنین باید بیماری را جدی گرفت. کرونا یکی از خطرناکترین و ناشناخته ترین ویروس هایی است که تاکنون ظهور پیدا کرده است.


همچنین ماسک را به عنوان پدیده ای که میتواند تا هشتاد درصد با رعایت فاصله گذاری به ما در مهار این بیماری کمک کند، استفاده کرد.


 


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته