دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

واحد میانه، میزبان نخستین همایش ملی باستان‌شناسی و هنر سفال و سفال‌گری در اسفند 94

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه از برگزاری نخستین همایش ملی باستان‌شناسی و هنر سفال و سفالگری در اسفند سال جاری خبر داد.
کد خبر : 49982

دکتر علی سلمان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، اظهار کرد: به همت معاونت پژوهش و فناوری و گروه باستان‌شناسی واحد میانه، نخستین همایش ملی باستان شناسی و هنر سفال و سفالگری در 15 اسفند ماه 94 در این واحد دانشگاهی برگزار خواهد شد.


وی با توجه به اهداف این همایش گفت: تبادل نظر بین استادان، دانش پژوهان و صاحب نظران به منظور آگاهی از آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی باستان شناسی، کاوش های صورت گرفته و بررسی چالش‌ها، آسیب‌ها و فرصت‌های پیش رو از جمله اهداف این همایش است.


سرپرست واحد میانه با توجه به محورهای این همایش، افزود: محورهای نخستین همایش باستان شناسی شامل اهمیت سفال و سفال گری در باستان شناسی، تأثیر ابداع سفال در زندگی انسان نوسنگی، سفال پیش از تاریخ (نوسنگی، مس و سنگ، مفرغ و آهن)، سفال دوره تاریخی (عیلام، اورارتور، مانا، ماد و هخامنشی، اشکانی و ساسانی)، سفال در تمدن اسلامی (صدر اسلام، سلجوقی، ایلخانی، تیموری، صفوی و قاجار)، سفال ممالک اسلامی، سفال تمدن ها، گونه شناسی سفال ایران، نقش و لعاب در سفال ایران، فناوری ساخت سفال و مستند نگاری داده های سفالی خواهد بود.


این مسئول تاکید کرد: آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش تا تاریخ94/9/30بوده و پذیرش آن نیز 94/10/15 اعلام شده است.


سلمان پور تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این همایش می‌توانند مقالات خود را به آدرس دبیرخانه به نشانی: میانه– جاده ترانزیت– بلوار شهدای زینبیه– دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه – گروه باستان شناسی و پست الکترونیکی bastanshenasi@m-iau.ac.ir ارسال کرده و یا به سایت همایش به آدرس https://conference.m-iau.ac.ir مراجعه کنند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه آثار سفالی نفیس هنرمندان معاصر از دیگر برنامه های جنبی این همایش است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته