دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1394 - 11:15
در گفت‌وگو با آنا

سرپرست واحد دهاقان: تحولات دانشگاه آزاد اسلامی در دو سال اخیر نشان از مدیریت خلاقانه دکتر میرزاده دارد

سرپرست واحد دهاقان گفت: انتظاراتی که از تیم مدیریت جدید دانشگاه آزاد به وجود آمده است باعث شد که این دانشگاه به سمت تحولات درونی و نیز تحول در نحوه تعامل با محیط اجتماعی ـ اقتصادی سوق داده و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاه کارآفرین مطرح شود.
کد خبر : 49946

دکتر احمدرضا یلمه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، اظهار کرد: دانشگاه‌ها در مقام تولید‌کنندگان دانش و مجری نشر آن، نقش وسیعی در نوآوری صنعتی کشور به عهده دارند به عبارت دیگر نوآوری نیازمند نظام ملی منسجم و عمل‌گرایی است.


وی افزود: خروجی‌های دانشگاه تنها آموزش و پژوهش نیست، بلکه افزایش سطح رفاه جامعه نیز از کارکردهای دیگر دانشگاه‌هاست که باید با توجه به نیازمندی‌های جامعه، ابداعات و نوآوری‌هایی را به وجود بیاورند که به بهبود شرایط زندگی افراد اجتماع کمک کند.


سرپرست واحد دهاقان ادامه داد:‌ به همین منظور تجدیدنظر در برنامه‌ریزی آموزشی، شیوه‌های سیاستگذاری در نظام آموزش و تحقیقات، تحلیل و تبیین تعامل بین حوزه صنعت و دانش، شیوه‌های نوین در پژوهش و تحقیقات، بررسی روش‌های بهبود کیفیت آموزشی و تبیین رابطه میان آموزش عالی با فرهنگ جامعه و مسائل اجتماع و پاسخگویی سیستم آموزش عالی به نیازهای اقتصادی و اجتماعی جامعه متنوع امروزی برای دستیابی به توسعه، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.


یلمه‌ها با قدردانی از زحمات هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: درایت میرزاده که با توجه به زیرساخت‌های موجود در واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور گسترش تحصیلات تکمیلی را از اهداف استراتژیک خود قرار داده است در خور قدردانی و ستودنی است. از سوی دیگر حرکت واحدهای دانشگاهی به سمت عدم وابستگی صرف به منابع شهریه‌ای و جهت‌گیری به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان و تبدیل علم به ثروت در دو سال اخیر آهنگ بسیار سریعی به خود گرفته است که نشان از عزم مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی برای حرکت به سوی توازن در مباحث اقتصادی در کنار مباحث علمی، پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و ... دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته