دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

سایه کرونا روی سر فوتبالی‌ها/ ورزش ایران در آستانه تعطیلی دوباره؟

شدت شیوع ویروس کرونا این روزها دوباره ورزش ایران و به خصوص فوتبال را دچار چالش کرده است چرا که تست برخی بازیکنان لیگ برتری مثبت اعلام شده است.
کد خبر : 499448
unnamed.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، اسفندماه سال گذشته شیوع ویروس منحوس کرونا ورزش ایران را با چالش روبه‌رو کرد. شیوع این ویروس منحوس در نهایت باعث شد تا ورزش ایران تعطیل شود البته فوتبال کمی دیرتر از سایر رشته‌های ورزشی تعطیل شد اما در نهایت بازیکنان لیگ برتری هم به دلیل شیوع ویروس کرونا و مراقبت از سلامت خود و دیگران مدتی در مستطیل سبز حاضر نشدند تا اینکه چند وقت پیش از سوی ستاد مقابله با کرونا مجوز برگزاری لیگ برتری با رعایت پروتکل بهداشتی صادر شد. هر چند که برخی تیم‌ها به شدت با این موضوع مخالف بودند اما در نهایت مجوز صادر شد و تیم‌ها به مصاف هم رفتند. 


حالا اتفاقی که همه نگران آن بودند رقم خورد؛ بازیکنان مستطیل سبز با استرس و نگرانی به میدان می‌روند چرا که در روزهای اوج کرونا به سر می‌بریم و شدت شیوع این ویروس منحوس دوباره افزایش پیدا کرده است و حتی زمزمه تعطیلی لیگ هم دوباره  بر سر زبان افتاده است.


تیم فولاد اعلام کرد تست 6 بازیکن آن‌ها مثبت اعلام شده است و حالا در شرایطی که ممکن است دیگر اعضای این تیم و همچنین سایر تیم‌ها در معرض شیوع کرونا قرار بگیرند و به این ویروس مبتلا شوند اما سازمان لیگ اصرار به برگزاری این مسابقات دارد!


فردا قرار است تیم فولاد مقابل نساجی مازندران به میدان برود؛ موضوعی که باعث نگرانی هر دو تیم شده است. در حال حاضر 6 بازیکن فولاد مبتلا به کرونا شده‌اند و سازمان لیگ هم اصرار به برگزاری مسابقه دارند؛ البته نکونام سرمربی تیم فولاد اعلام کرده بود قبل از بازی با ماشین‌سازی تست کرونا دادند و دو روز بعد از این بازی جواب تست 6 بازیکن مثبت اعلام شده است و جالب اینکه مسئولان تیم ماشین‌سازی اعلام کردند تست هیچ‌کدام از بازیکنان مثبت نشده است. 


به هر حال فولادی‌ها قرار است فردا به قائم‌شهر بروند و در برابر تیم نساجی مازندران بازی کنند.  طبق آیین‌نامه جدیدی که برای همه باشگاه‌ها هم ارسال شده، در صورتی که 25 درصد اعضای تیم به ویروس کرونا مبتلا شده‌ باشند، بازی آنها با درخواست باشگاه لغو خواهد شد؛ در غیر این صورت بازی باید برگزار شود.


رشد شیوع ویروس کرونا در این روزها نگرانی‌های زیادی برای ورزش ایران به وجود آورده است؛ برای اولین بار در تاریخ ورزش دنیا IOC رقابت‌های المپیک را یک سال به تعویق انداخت و حتی این روزها زمزمه لغو المپیک هم به میان آمده است؛ خیلی از رشته‌های ورزشی دنیا در سراسر ایران هم این روزها در بلاتکلیفی به سر می‌برند بنابراین با چنین شرایطی ممکن است دوباره با تعطیلی ورزش ایران مواجه شویم. 


در برخی رشته‌های ورزشی با وجود اینکه ستاد مقابله با کرونا مجوز آن را صادر کرده است؛ از جمله وزنه‌برداری، تیراندازی، تیراندازی با کمان و... هنوز تمرینات به صورت گروهی و متمرکز برگزار نشده است و ورزشکاران به صورت انفرادی در باشگاه‌ها تمرین می‌کنند و وضعیت نامشخصی دارند. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد با توجه به افزایش شیوع این ویروس ستاد مقابله با کرونا دوباره باید تشکیل جلسه دهد و در مورد تعطیلی ورزش و اماکن ورزشی تصمیم‌گیری کند. 


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته