دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس واحد ابهر: اقتصاد مقاومتی را باید به زبان دانشگاهی در جامعه معرفی کنیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر اظهار کرد:‌ اقتصاد مقاومتی را باید به زبان دانشگاهی در جامعه معرفی و به عنوان یک تئوری مدرن و پیشرفته برای بشریت در حوزه اقتصاد مطرح کنیم.
کد خبر : 49926

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمد جلیلی در همایش اقتصاد مقاومتی سپاه ناحیه ابهر که با حضور جلیلی معاون فرمانداری ابهر، مدیران اداره جهاد کشاورزی و اعضای شورای اسلامی شهر ابهر در سالن بصیرت سپاه ناحیه ابهر برگزار شد، با قدردانی از دست‌اندرکاران همایش اقتصاد مقاومتی در ابهر با توجه به دو موضوع اقتصاد مقاومتی و علمی کردن صنعت کشاورزی گفت: بحث اقتصاد مقاومتی لزوما معنای منفی ندارد، وقتی بحث اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود معمولا فکرها به سمت اقتصاد ریاضتی می رود که این درست نیست، به عنوان مثال در کشور یونان که یک کشور اروپایی است اقتصاد ریاضتی دارد و علت آن هم داشتن بدهی به سایر کشورهای جهان است که ورشکسته شده است.


وی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی را باید به زبان دانشگاهی در جامعه مطرح و به عنوان یک تئوری مدرن و پیشرفته برای بشریت در حوزه اقتصاد مطرح کنیم.


جلیلی افزود: موضوع علمی کردن صنعت کشاورزی هم نیازمند زیرساخت است که آن هم نیازمند سواد مالی است و برای اینکه کشور توسعه پیدا کند که یکی از اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی نهضت سوادآموزی بود امروزه نیز برای تحقق بحث اقتصاد مقاومتی نیازمند داشتن سواد مالی است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر با توجه به سیاستگذاری در حوزه آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش ما باید در سطح دبیرستان به دانش آموزان سواد مالی یاد بدهد چرا که در علم ریاضی دو ضرب در دو می شود چهار اما در سواد مالی دو هزار تومان با ارزش پولی سال بعد به دلیل تورم و مسائل اقتصادی زیاد خواهد بود، بنابراین ما باید در درجه اول اقتصاد مقاومتی خانواده خودمان را بالا ببریم.


وی در جمع بندی سخنان خود در حوزه اقتصاد مقاومتی بالا بردن سواد مالی و اقتصادی در سطح خانواده و جامعه بعنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی و در حوزه علمی کردن صنعت کشاورزی برای شروع کار مراجعه به متخصصین مربوطه را لازم و ضروری دانست.


سرهنگ فروزنده فرمانده سپاه ناحیه ابهر نیز با عرض خوش آمدگویی به مهمانان همایش اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی در یک نگاه یعنی فرهنگ مصرف تولیدات داخلی را رونق ببخشیم و تفکر و روحیه بسیجی را در جامعه تقویت کنیم، چرا که تفکر اینکه آمریکایی ها از ما ایرانیان ایرانی تر خواهند شد بیهوده است و ما باید به تولیدات داخلی خودمان فکر کنیم.


در پایان این همایش پروژه جدید علمی کردن صنعت کشاورزی از سوی کانون بسیج مهندسین افتتاح شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته