دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1394 - 09:22

فرانسه مواضع داعش در رقه سوریه را هدف قرار داد

دو روز پس از حملات در پاریس که دست‌کم ۱۲۹ کشته برجای گذاشت، وزارت دفاع فرانسه از حمله هوایی گسترده جنگنده‌های این کشور به مواضع گروه داعش در رقه سوریه خبر داده است.
کد خبر : 49893

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری انا به‌ نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد: 10 جنگنده فرانسوی عصر روز گذشته (یکشنبه) با هماهنگی نیروهای آمریکایی به‌طور هم‌زمان ستاد فرماندهی و کمپ آموزشی گروه داعش در رقه سوریه را بمباران کرده‌اند.


وی افزود: در این عملیات 12 فروند هواپیما و از جمله 10 شکاری به‌طور همزمان از پایگاه‌های فرانسه در امارات و اردن به پرواز در آمدند و 20 بمب بر روی این دو مرکز رها کردند.


رسانه‌های خبری گزارش کردند: عملیات روز گذشته بزرگترین عملیات فرانسه علیه گروه داعش در سوریه از زمان آغاز عملیات هوایی این کشور در قالب ائتلاف بین‌المللی بوده است.



فرانسه پیش از این حملات ناو هواپیمابر «شارل دوگل» بزرگ‌ترین ناو جنگی خود را برای مبارزه علیه گروه داعش به منطقه اعزام کرده بود.


«فرانسوا اولاند»، رئیس‌جمهوری فرانسه، روز شنبه در پایان اجلاس فوق‌العاده شورای دفاع این کشور حملات تروریستی داعش را «جنگ علیه فرانسه» توصیف کرد و گفت: این کشور در پاسخ خود بدون ترحم عمل خواهد کرد.


«لوران فابیوس» وزیر امورخارجه فرانسه نیز روز شنبه در حاشیه نشست وین درباره حل بحران سوریه گفت: حملات پاریس نشان‌دهنده ضرورت همکاری بین‌المللی برای مقابله با تروریسم و گروه داعش است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته