دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 تير 1399 - 18:54

تجمع بزرگ طالبان در ولایت سرپل هدف حمله هوایی قرار گرفت

مقام‌های نظامی و منابع محلی در ولایت سرپل در شمال افغانستان می‌گویند که یک تجمع بزرگ گروه طالبان را در روستایی در ولایت سرپل هدف حمله هوایی قرار داده‌اند.
کد خبر : 498472
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مقام‌های نظامی و منابع محلی در ولایت سرپل در شمال افغانستان می‌گویند که یک تجمع بزرگ گروه طالبان را در روستایی در ولایت سرپل هدف حمله هوایی قرار داده‌اند. به گفته این مقام‌ها در این تجمع رهبران محلی طالبان حضور داشتند.


 در صفحه رسمی فیسبوک یکی از منابع محلی آمده است که در آن تجمع "ملا مزمل، معاون خود خوانده وزارت دفاع طالبان نیز حضور داشته است."


صبغت‌الله پهلوانزداه، یکی از مقام ولایت سرپب در این باره گفت که روستای مورد حمله زیر کنترل طالبان است و یک تجمع بزرگ طالبان که به احتمال زیاد جلسه سران طالبان در بخش شمال بوده هدف قرار گرفته است.


وی افزود بعد از این حمله مسیر این منطقه بر روی تردد افراد و خودروها مسدود شده و طالبان به خودروهایی که از این منطقه به دیگر مناطق می‌رفتند اجازه خروج از ولسوالی را نمی‌دهند.


پهلوانزاده افزود که شبکه مخابراتی نیز اکنون قطع شده و از شمار تلفات گروه طالبان اطلاعی در دست نیست. او می‌گوید که از سرنوشت ملا مزمل هم که براساس گزارش‌ها در این نشست شرکت داشت، اطلاعی در دست نیست.


ذبیح الله امانی، سخنگوی والی سرپل نیز در گفتگو با بی‌بی‌سی، انجام این حمله را تایید کرد و گفت که یک نشست بزرگ طالبان شب گذشته در روستای کته قلعه برگزار شده بود که هدف قرار گرفته است.


او گفت که گزارش‌های ابتدایی می‌رساند که به افراد گروه طالبان تلفات زیاد وارد شده است.


هرچند که تاکنون آمار رسمی از تلفات طالبان در این حمله هوایی نشر نشده ولی برخی منابع گفته‌اند که ده‌ها جنگجوی گروه طالبان در این حمله کشته شده‌اند.


طالبان تاکنون در این باره واکنشی نشان نداده است.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان طالبان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته