دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 تير 1399 - 10:48
حناچی در جمع خبرنگاران:

وعده‌مان در خصوص مترو را نمی‌توانیم محقق کنیم/ شهرداری امکان برخورد قهری ندارد

شهردار تهران گفت: با بودجه‌های عادی شهرداری، امکان توسعه خطوط جدید مترو فراهم نیست و نمی‌توان آن وعده‌ای که برای افتتاح هر ماه یک ایستگاه داده شده بود را محقق کرد.
کد خبر : 498332
156347953.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پیروز حناچی در حاشیه جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با اظهارات روز گذشته رئیس شورای اسلامی شهر تهران و  انتقاد از عدم پیشرفت مترو، اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع ما حمل و نقل عمومی و مترو است. شهروندان حل آلودگی هوا و ترافیک را از ما مطالبه می‌کنند که راه‌حل آن حمل و نقل عمومی است.


وی تصریح کرد: توسعه مترو موضوعی حاکمیتی است و تنها مرتبط با شهرداری نیست زیرا شهرداری بودجه کافی برای توسعه آن ندارد.


شهردار تهران با اشاره به این مطلب که توسعه یک خط عادی مترو بیش از 10 هزار میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: تأمین زیرساخت و هزینه‌ها برعهده دولت است. من امروز از این جایگاه اعلام می‌کنم که با بودجه‌های عادی شهرداری امکان توسعه خطوط جدید مترو فراهم نیست و نمی‌توان آن وعده‌ای که برای افتتاح هر ماه یک ایستگاه داده شده بود را محقق کرد. 


حناچی افزود: امروز بسیاری از ایستگاه‌های ما تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ولی به دو دلیل نمی‌توانیم آنها را افتتاح کنیم یکی تحریم‌ها و دیگر این‌که بانک آینده بهای اوراق مشارکت را پرداخت نکرده است.


وی در ارتباط با نظر استاندار مبنی بر ضعف در فاصله‌گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی عنوان کرد: تعداد مسافران در  مترو کم شده به‌طوری که پیش از کرونا یک میلیون و 800 هزار سفر پوشش داده می‌شد که این میزان الان به حدود یک میلیون رسیده است. با اجرای طرح الزام استفاده از ماسک در مترو توانستیم تا حدودی فاصله اجتماعی را رعایت کنیم که در حال حاضر در مترو بیش از 95 درصد ماسک زدن را رعایت می‌کنند اما در خصوص بقیه موارد امکان برخورد قهری نداریم و پلیس نیستیم اما اگر ستاد کرونا تشخیصی دهد باید وارد عمل شویم.


شهردار تهران در خصوص احتمال تعطیلی مترو نیز اذعان کرد: حتی زمانی‌که مترو با 3 درصد ظرفیت کار می‌کرد آن را تعطیل نکردیم و الان هم آن را تعطیل نمی‌کنیم.


انتهای پیام/ 4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته