دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1399 - 12:01
دکتر طهرانچی:

40 درصد پرستارهای کشور در دانشگاه آزاد اسلامی تربیت می‌شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر 40 درصد پرستارهای کشور در دانشگاه آزاد اسلامی تربیت می‌شوند و در حوزه پزشکی 771 نفر در فراخوان جذب دانشگاه آزاد اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر : 497633
637240544706191770.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیصد و چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با حضور سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.


دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه در خصوص دستور جلسه که به بررسی عملکرد دوساله هیئت مرکزی جذب مستقل دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص داشت به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این هیئت در طی دو سال اخیر پرداخت و گفت: سند دانشگاه اسلامی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی برای اجرا ابلاغ شده است.


وی با تأکید بر اینکه در متن سند دانشگاه اسلامی به صورت جداگانه اشاره شده که همه دستگاه‌ها برای اجرای سند متعهد هستند، افزود: به همین دلیل دانشگاه آزاد اسلامی در کنار وزارتین در رابطه با موضوع اعضای هیئت علمی وظایف خود را به طور مستقل پیگیری کرده است.


دکتر طهرانچی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی25 هزار و 384 عضو هیئت علمی در سال 1396 و در حال حاضر 23 هزار و 762 عضو هیئت علمی و همین طور 43 هزار استاد به صورت حق‌التدریس دارد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این مطلب که تعداد عضو هیئت علمی نیمه وقت در دانشگاه آزاد اسلامی 50درصد کاهش داشته است، گفت: تعداد مربیان و بورسیه‌ها نیز کاهش داشته و از سوی دیگر تعداد اساتید تمام‌وقت از 337 نفر به 410 نفر رشد داشته است.


دکتر طهرانچی با تأکید بر اینکه از تاریخ 2/11/96 مصوب شد دانشگاه آزاد اسلامی هیئت مرکزی جذب مستقل داشته باشد، تصریح کرد: تاکنون 28 جلسه هیئت مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده که در اکثر این جلسات پنج عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رؤسای هیئت مرکزی جذب وزارتین علوم و بهداشت حضور داشته‌اند.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه از فراخوان‌های قبلی دانشگاه آزاد اسلامی 1550 پرونده باقی مانده بود، خاطرنشان کرد: کار اصلی این هیئت حل مسائل گذشته و ساماندهی فراخوان‌های قدیم و همچنین به‌روز کردن فرآیند جذب و اعلام فراخوان جدید در دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.


دکتر طهرانچی  با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه آزاد اسلامی باید عدد 60 باشد، گفت: به غیر از 8 رشته، نسبت دانشجو به استاد کمتر از 20 است. استاندارها در رشته پزشکی به طور جد در دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری می‌شود، در حال حاضر 40 درصد پرستارهای کشور در دانشگاه آزاد اسلامی تربیت می‌شوند و در حوزه پزشکی 771 نفر در فراخوان جذب دانشگاه آزاد اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد نحوه جذب هیئت علمی در این دانشگاه گفت: هیئت مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی نظارت بر 31 هیئت اجرایی جذب استانی و همین‌طور هیئت اجرایی جذب حوزه پزشکی دارد که  عضو هیئت علمی برای استان جذب و محل خدمتش شهرستان تعیین می‌شود. با انجام فعالیت‌های فرهنگی به منظور بازآرایی چهره دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ارتقاء علمی و گسترش فضای انقلابی، جذب هیئت علمی این دانشگاه افزایش یابد.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: 144 پرونده بورسیه به هیئت مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی ارجاع شد که از این تعداد 10 بورسیه شروع به کار کردند. اخذ کد استادی در راستای کاهش اعضای حق‌التدریس یکی دیگر از اقدامات هیئت مرکزی جذب دانشگاه آزاد است.


در ادامه اعضا جلسه به بررسی و طرح سؤال پیرامون گزارش عملکرد هیئت مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی پرداختند.


انتهای پیام/4084/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته