دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1399 - 17:08

«تونگجی» موفق‌ترین دانشگاه در چین

دانشگاه‌های موفق چین توانسته‌اند دانشجویان چینی و غیرچینی را جذب خود کنند.
کد خبر : 497477
4da36e5a-eabb-44cd-bfc2-df5d767ff5b2-min.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشگاه «تونگجی» یکی از دانشگاه برتر در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی است. این دانشگاه در کشور چین واقع شده و از سال 1907 فعالیت خود را آغاز کرده است.


جالب است که این دانشگاه توسط یک پزشک آلمانی در شانگهای چین در ابتدا به صورت یک مدرسه ایجاد شد و بعدها در سال 1923 رسما دانشگاه شد. این دانشگاه در سال‌های اول تاسیس خود 5 کالج مهندسی، علوم پزشکی، علوم انسانی، علوم طبیعی و حقوق را ایجاد کرد که توانست وجهه ملی و بین‌المللی خاصی را به دست آورد.


اکنون هم این دانشگاه رشته‌های متعددی در گروه‌های مهندسی، علوم پایه، مدیریت، اقتصاد، ادبیات، حقوق، فلسفه، هنر، آموزش و پرورش دارد. این دانشگاه بیش از 18 هزار دانشجو در دوره کارشناسی و 13 هزار دانشجو در دوره کارشناسی‌ارشد و 4 هزار دانشجو در دوره دکتری دارد. حدود 2 هزار عضو هیئت علمی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.


همچنین این دانشگاه بیش از 2 هزار دانشجوی بین‌المللی دارد. همچنین تاکنون 300 هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند که در میان آنها رهبران سیاسی، رهبران تجاری و متخصصان پزشکی و مهندسی دیده می‌شود.


دانشگاه تونگجی همکاری‌های متعدد بین‌المللی با کشورهای آسیایی، آمریکایی و آفریقایی دارد که در قالب این همکاری‌ها توانسته پروژه‌های متعددی را تعریف و به اجرا برساند.


انتهای پیام/4040


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته