دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تلاش برای مبارزه با کرونا در دانشگاه میشیگان

دانشگاه میشیگان یکی از دانشگاه‌های برجسته جهان است این دانشگاه تحقیق درباره کووید-19 را نیز در دستور کار قرار داده است. محققان این دانشگاه در میان تحقیقات خود به دنبال آگاهی‌بخشی به مردم جهان هستند.
کد خبر : 497153
about-msu.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشگاه میشیگان یکی از دانشگاه‌های برجسته جهان است که توانسته در رتبه 21 نظام رتبه‌بندی تایمز هایر اجوکیشین قرار گیرد.


این دانشگاه در سال 1817 تأسیس شده است و 46 هزار دانشجو دارد که 29 هزار دانشجو در دوره کارشناسی و مابقی در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.


رشته‌های این دانشگاه شامل علوم پایه، فنی، پزشکی، علوم انسانی، هنر و زبان و ادبیات است. تاکنون 7 نفر از برندگان جایزه نوبل از دانشگاه میشیگان بودند.


دانشگاه میشیگان تحقیق درباره کووید-19 را نیز در دستور کار قرار داده است. محققان این دانشگاه در میان تحقیقات خود به دنبال آگاهی بخشی به مردم جهان هستند.


همچنین کمیته دانشگاهی در این زمینه شکل گرفته تا پروژه‌های مربوط به کووید-19 را بررسی و اولویت‌بندی کند. اگر پروژه‌ای پیشنهاد شود در این کمیته مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مقدمات اجرای آن فراهم شود.


مرتضی محمودی یکی از محققان برجسته ایرانی دانشگاه میشیگان است که توانسته با استفاده از فناور نانو  ویروس کرونا را ارزیابی کند. وی حتی معتقد است که فناوری نانو می‌تواند در حفاظت از ابتلا به ویروس کرونا اثرگذار باشد.


به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در جهان این دانشگاه نیز مانند سایر دانشگاه‌ها تعطیل شد ولی رئیس این دانشگاه اعلام کرده که در فصل پاییز بازگشایی‌ دانشگاه‌ در دستور کار قرار می‌گیرد. 


انتهای پیام/4040/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: رتبه بندی کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته