دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حسن توکل‌نیا در گفتگو با آنا:

«چند می‌گیری گریه کنی 2» منتظر آرام شدن اکران سینماست/ ریسک اکران فعلی فیلم‌ها را باید با کمک مالی حسابی جبران کرد

تهیه‌کننده سینما گفت: برای متقاعد کردن صاحبان فیلم و حضور آثارشان بر پرده سینماها به نظرم سوبسید و پرداخت مالی بلاعوض چاره کار است؛ در این شرایط باید دولت دست صاحب فیلم را بگیرد.
کد خبر : 497261
72175527_160897758311528_4456646037589240674_n.jpg

به گزارش حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا حسن توکل‌نیا، تهیه‌‎کننده سینما که فیلم سینمایی «چند می‌گیری گریه کنی 2» را در انتظار اکران دارد، به خبرنگار  آنا گفت: فیلم ما تقریباً آماده است و کمی مرحله اصلاح رنگ مانده که این نیز چندان زمانی نمی‌خواهد. باید پروانه نمایش آن را بگیریم.


وی درباره شرایط این روزهای اکران سینماها گفت: شرایط بالاخره شرایط خاصی است و اکران کردن نیز با ریسک همراه است. کسی هم اگر می‌خواهد فیلمش را روی پرده ببرد باید تضمین پیدا کند که حمایت خواهد دید تا احساس خطر نکند.


حمایت از فیلم باید کمک مالی چندصدمیلیونی باشد


توکل‌نیا پیشنهاد داد؛ در این وضعیتی که نمایش هر فیلمی می‌تواند برایش ایجاد خطر باشد، باید دولت دست صاحب فیلم را بگیرد. مگر به همه بخش‌ها کمک نمی‌کند، خب حامی اکران سینما نیز باشد.


این تهیه‌کننده ادامه داد: چه بسا می‌توانند برای 10 فیلم اولی که متقاضی و داوطلب اکران عمومی می‌شوند، روی هم 15 میلیارد کمک مالی بلاعوض در نظر بگیرند تا حاضر به ریسک شوند. اگر می‌خواهند مردم سرگرم شوند، پس بهتر است پشت صاحب فیلم بایستند.


توکل‌نیا رونق گرفتن سالن‌های سینما را منوط به تسهیلات مالی تضمین شده دانست و در عین حال گفت: البته رونق دوباره سینما و استقبال از فیلم‌ها در کنار پروتکل‌های بهداشتی، نیاز به تبلیغات هم دارد. بخشی از این تبلیغات نیز به صداوسیما برمی‌گردد.


با فیلمی که نفروشد، نمی‌توان کاری برای این سینما کرد


تهیه‌کننده «چند می‌گیری گریه کنی 2» تأکید داشت: بالاخره تلویزیون نمی‌تواند مدام سریال تولید کند و هزینه میلیاردی برای ساخت تولیدات داشته باشد، بنابراین لااقل سراغ حمایت از همین اکران این روزهای کرونایی سینما برود. با فیلمی که نفروشد، نمی‌توان برای این سینما کاری کرد.


وی یادآور شد: برای متقاعد کردن صاحبان فیلم و حضور آثارشان بر پرده سینماها به نظرم سوبسید و پرداخت مالی بلاعوض چاره کار است؛ همچنانکه اکران این روزها برای فیلمساز چیزی جز ریسک و خطر ندارد.


انتهای پیام /4143/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته