دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1399 - 14:38
رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج مطرح کرد؛

موافقت کمیسیون ماده پنج با طرح اصلاحی خیابان کاج

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج گفت: با طرح اصلاحی خیابان کاج حد فاصل خیابان شهید مدنی تا خیابان شریعتی واقع در منطقه 7 موافقت شد.
کد خبر : 496729
علی+اشراقی.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، علی اشراقی در ارتباط با جزئیات جلسه اخیر کمیسیون ماده پنج گفت: در این جلسه طرح موضعی اراضی دره حسنک واقع در منطقه 2 شهرداری تهران مورد رسیدگی قرار گرفت.


وی افزود: این طرح دارای مساحتی بالغ بر 143 هکتار می‌باشد که حفظ حداکثری فضای موجود، ایجاد فضایی سبز و یکپارچه و تبدیل آن به بوستان عمومی مدنظر است و بر این مبنا قرار شد انجام هرگونه بارگذاری نیز هماهنگ با توان اکولوژیک  این رود دره باشد.


رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج ادامه داد: حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران موظف شد با توجه به رویکرد حفظ حداکثری فضای سبز موجود، ضمن تعدیل میزان بارگذاری، نسبت به اصلاح، بازنگری و تعیین تکلیف کل محدوده طرح اقدام نموده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتیجه را به کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج منعکس کند.


اشراقی در خصوص موارد بررسی شده در معابر کمتر از 20 متر عنوان کرد: در ادامه جلسه در خصوص 20 مورد از معابر با عرض 20 متر و بیشتر و معابر دارای لایه کاربری تثبیت شده تصمیمات لازم گرفته شد و پس از توضیحات شهردار منطقه 7 و مشاور با طرح اصلاحی خیابان کاج حد فاصل خیابان شهید مدنی تا خیابان شریعتی موافقت به‌عمل آمد.


وی در ارتباط با سایر موضوعات ارجاع شده برای بررسی در کمیسیون ماده پنج، عنوان کرد: همچنین موضوع پروژه موصوف به سیستانیکا در محدوده‌ای به وسعت حدود یک هکتار در منطقه 9 مورد بحث و رسیدگی قرار گرفت که پس از توضیحات شهردار منطقه با احداث یک بنای مسکونی–تجاری در 10 طبقه موافقت شد.


رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج افزود: علاوه بر موارد فوق پس توضیحات شهرداران مناطق 6 ، 21 و 22 با احداث مجتمع اداری بانک تجارت واقع در منطقه 6، احداث یک بنای خدماتی-آموزشی واقع در منطقه 21 و احداث یک بنای خدماتی-مسکونی با رعایت دستور العمل اراضی ذخیره توسعه و نوسازی در منطقه 22 موافقت شد.


انتهای پیام/ 4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته