دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 دی 1398 - 16:56

کلیات «طراحی شهری محور دماوند» تصویب شد

کلیات «طراحی شهری محور دماوند» به ریاست شهردار تهران در کمیسیون ماده پنج به تصویب رسید.
کد خبر : 452674
4.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران و با حضور اعضاء، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل شد.


در این جلسه، علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج گفت: محور دماوند به طول حدود 13 کیلومتر از میدان امام حسین (ع) آغاز می‌شود و تا پل‌های یاسینی در امتداد شرق تهران ادامه دارد که در حوزه عملکرد مناطق 4 ،7 ،8 و 13 قرار می ‌گیرد که ارتباط میان شرق و غرب شهر را فراهم کرده است. 


وی ادامه داد: بخش شرقی این محور به‌عنوان حوزه دروازه‌ای کلانشهر تهران بوده ولی تاکنون اقدام مناسبی در رابطه با آن صورت نگرفته است.


رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج افزود: همچنین وجود بخش‌های کارگاهی و تعمیرگاهی در طول محور و فضاهای رها شده و متروک، امنیت محیطی این حوزه را تحت الشعاع قرار داده است.


اشراقی با بیان این‌که کیفیت حدود نیمی از بناهای این محدوده فرسوده و بی‌ارزش و هم چنین کیفیت نما در جداره فضاهای اصلی نامناسب است، گفت: چارچوب کلی طراحــــــی شهری محور دمـــاوند، کاربـری زمین، حرکت و دسترسی به فضاهای همگانی، فرم کالبدی و منظر شهری است و طراحی آن در دو بستر عام و ویژه مشخص شده است.


وی در ادامه عنوان کرد: دستیابی به کیفیت کالبدی–فضائی، ایجاد محیط زیست پاک و پایدار، تأمین راحتی و ارتقاء کیفیت کار و سکونت، سهولت و کارآمدی دسترسی و آسایش حرکتی از اهداف کلان این طرح است. 


رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تصریح کرد:  تغییرات محور دماوند نباید با طرح جامع شهر تهران مغایرت اساسی پیدا کند که بر این اساس طرح تأمین حداکثری عرض پیاده‌رو، خط آسمان پیوسته، پیوستگی بخش شمالی و جنوبی خیابان دماوند لحاظ شده است.


در این جلسه پس از توضیحات مشاور و بحث و بررسی اعضا با کلیات «طراحی شهری محور دماوند» موافقت و مقرر شد ضمن توجه به نظرات کارگروه فنی، فضا به سمتی هدایت شود که ضمن حضــور شهروندان و مشـارکت عمومی، جاذبه‌های بصری، زیست محیطی و فرهنگی آن فراهم شود.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته