دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1394 - 09:41
آخرین اخبار از حوادث خونین پاریس؛

هویت برخی قربانیان حوادث پاریس شناسایی شده است/تاکنون 129 نفر کشته و 359 نفر زخمی شده‌اند

دادستان فرانسه اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان حملات شامگاه جمعه پاریس به 129 نفر و شمار زخمی‌ها به ۳۵۲ نفر افزایش یافته است.
کد خبر : 49659

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، «فرانسوا مولان» دادستان فرانسه که در کنفرانسی خبری سخن می‌گفت، اظهار کرد: آمار غیر نهایی است و متاسفانه احتمال افزایش آن می‌رود، حملات شامگاه جمعه منجر به کشته شدن 129 نفر و زخمی شدن 359 نفر شده است که حال دست‌کم 99 نفر از آن‌ها بسیار وخیم است.


وی با بیان اینکه هفت تروریست در این حمله جنایتکارانه کشته شدند، افزود: از این میان شش تروریست جلیقه‌های بمب‌گذاری‌شده خود را منفجر کردند. همچنین تروریست‌هایی که به سالن کنسرت‌های «بالاکان» حمله کردند درباره سوریه و عراق سخن گفتند.


«مولان» ادامه داد: در مناطق هدف قرار گرفته، صدها پوکه گلوله پیدا شده است که بیشتر آن‌ها کالیبر 7.62 بودند که کالیبر اسلحه کلاشنیکف است.



بامداد شنبه تعدادی فرد مسلح که صورت‌های خود را نپوشانده بودند، به سالن کنسرت «باتاکلان» حمله کردند. آنها اقدام به تیراندازی به سمت حاضران کردند و سپس به مدت حدود سه ساعت، ده‌ها نفر را به گروگان گرفتند.


تنها در سالن کنسرت‌های «باتاکلان» دست‌کم 84 نفر کشته شدند.


از سوی دیگر شبکه تلویزیونی «BFM TV» گزارش کرد: در کنار جنازه فرد تروریستی که از عاملان انفجار در اطراف ورزشگاه «استا دو فرانس» بود، گذرنامه مصری کشف شده است.


پیشتر رسانه‌های فرانسوی از کشف یک گذرنامه سوری نیز در محل حملات پاریس خبر داده بودند. تحقیقات درباره این شناسنامه‌ها ادامه دارد.


شبکه خبری «اسپوتنیک» گزارش کرد: در میان کشته‌شدگان حوادث خونین پاریس، دست‌کم 20 نفر خارجی وجود دارد.


همچنین خبرگزاری رسمی الجزایر اعلام کرد: در میان کشته‌شدگان، افرادی از ملیت‌های مراکشی، تونسی و الجزایری مشاهده شده است. همچنین یک آمریکایی، یک انگلیسی، یک اسپانیایی، سه بلژیکی، دو پرتغالی، چند فرد رومانیایی، سه تبعه شیلی و مکزیک شناسایی شده‌اند.


سفارت الجزایر در فرانسه اعلام کرد: متاسفانه در این حادثه دو الجزایری که یک نفر مردی 29 ساله و فرد دیگر زنی 40 ساله بوده‌اند، کشته شدند.


علاوه بر این در بررسی مجروحان بیمارستان‌ها نیز دو مجروح الجزایری شناسایی شده‌اند.


در عین حال، خبرگزاری فرانسه به‌نقل از «نوول عبیدی» مسئول وزارت امورخارجه تونس روز گذشته (شنبه) اعلام کرد: دو تونسی حدودا 20 ساله در میان کشته‌شدگان حوادث پاریس شناسایی شده‌اند.



نیروهای پلیس بامداد شنبه به سالن «باتاکلان» حمله کردند و توانستند به عملیات گروگان‌گیری پایان دادند. چهار مهاجم «باتاکلان» کشته شدند که سه‌ نفر از آن‌ها جلیقه‌های انفجاری خود را منفجر کردند.


هم‌زمان با این حادثه، نخستین انفجار ساعت 21:20 (به‌وقت محلی) در نزدیکی ورزشگاه «استادو فرانس» و در هنگام بازی دوستانه تیم‌های ملی فرانسه و آلمان رخ داد. صدای سه انفجار در اطراف ورزشگاه شنیده شد که در آن یک نفر از مردم و سه انتحاری کشته شدند.


همچنین در خیابان «شارون» واقع در شرق پاریس حادثه‌ دیگری رخ داد و در آن دستکم 18 نفر کشته شدند. به فاصله‌ای نه‌چندان دور از این حادثه، در تقاطع خیابان‌های «پیشار» و «آلپیر» تیراندازی انجام شد که در آن دست‌کم 12 نفر کشته شدند .


از سوی دیگر در فاصله چند صد متری سالن «باتاکلان»، تیراندازی در خیابان «لافونتن او روا» به سوی یک رستوران پیتزا فروشی رخ داد که به کشته شدن دستکم پنج نفر انجامید.


حمله دیگری نیز در جاده «ولتر» در نزدیکی سالن «باتاکلان» رخ داد که به کشته شدن دست‌کم یک نفر انجامید. مهاجم انتحاری در این حمله کشته شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث پاریس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته