دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1394 - 09:50

فرانسوی‌ها به قربانیان حملات خونین تروریستی ادای احترام کردند

برخی شهروندان پایتخت فرانسه یک روز پس از حملات مرگبار در پاریس با وجود ممنوع بودن تجمع، در نقاطی از شهر به قربانیان حادثه ادای احترام کردند.
کد خبر : 49643

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از تارنمای شبکه «یورونیوز»، شهروندان پاریسی فارغ از باورهای خود برابر رستوران «پتی‌کامبوج» یکی از نقاط مورد حمله مهاجمان، حضور یافتند تا اقدام‌های تروریستی انجام‌شده را محکوم کنند.


یکی از حاضران گفت: من مسلمانم و برائت خود را از آنهایی که این حملات را انجام داده‌اند اعلام می‌کنم. 100 درصد اطمینان دارم آنها مسلمان نیستند. آن‌ها به طرز دیگری فکر می‌کنند.


شهروند دیگری افزود: ما دوباره با دوستانمان جمع می‌شویم. در برابر تالار «باتاکلان» نیز تجمع می‌کنیم. برای من بسیار مهم بود که امروز اینجا باشم زیرا 18 نفر اینجا کشته شدند. امیدوارم تظاهرات گسترده‌ای برگزاری کنیم، همان‌طور که برای حادثه «شارلی‌ابدو» انجام دادیم. باید نشان دهیم که قوی هستیم و این موضوع را در رسانه‌ها نیز منعکس کنیم.


دی‌ماه گذشته در سه حمله تروریستی پاریس به‌ویژه به دفتر نشریه «شارلی ابدو» که با انتشار کاریکاتورهایی به مسلمانات اهانت کرده بود، 12 نفر جان باختند.


به‌گزارش «یورونیوز»، با وجود آنکه دولت فرانسه برگزاری هر نوع تجمع و تظاهراتی را به‌طور موقت ممنوع اعلام کرده است، شهروندان این کشور آماده‌اند تا همبستگی خود را با خانواده قربانیان نشان دهند.


«گریگوری لوری» خبرنگار یورونیوز در پاریس می‌گوید: هریک از فرانسویان در شهرهای مختلف به شیوه‌ای همبستگی خود را نشان می‌دهند، برخی با اهدای گل، برخی با حضور در این تجمع‌ها و برخی هم آن‌طور که اینجا دیده می‌شود آمده‌اند تا با اهدای خون به مجروحان این حادثه مرگبار کمک کنند.


شامگاه جمعه در هفت نقطه پاریس، هشت حمله تروریستی رخ داد که به‌نوشته خبرگزاری «رویترز»، به‌دنبال آن 129 نفر کشته و بیش از 300 نفر زخمی شدند.



انتهای پیام/

برچسب ها: داعش فرانسه
ارسال نظر
قالیشویی ادیب